رشد جمعیت در کدام شهرها سریعتر است؟

© Fotolia / V.P.رشد جمعیت در کدام شهرها سریعتر است؟
رشد جمعیت در کدام شهرها سریعتر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دهه های اخیر تغییرات جمعیتی مشهودی در شهرها و روستاهای جهان رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویژوال کپیتالیست، یکی از پرسرعت ترین تغییراتی که در دهه های گذشته در جهان به وقوع پیوسته است تغییر جمعیت شهرها و روستاها بوده است به طوری که در سال 1950 نزدیک به 30 درصد جمعیت کل جهان در شهرها ساکن بوده اند و پیش بینی می شود این رقم در سال 2030 به 60 درصد برسد.

در فهرست شهرهایی که پرسرعت ترین رشد جعیت را تجربه می کنند نام شهرهای دو کشور چین و هند در صدر آن آمده است به طوری که در هر ساعت 79 نفر به شهر دهلی در هند و 53 نفر به شهر شانگهای در چین مهاجرت می کنند.

در این بین نگاهی که به شهرهای کشورهای آفریقایی می شود بسیار متفاوت است به طوری که در سال 1960 تنها یک شهر در این قاره جمعیتی بیشتر از 1 میلیون نفر داشته است ولی در حال حاضر بیشتر از 33 شهر در این قاره جمعیتی بیشتر از 1 میلیون نفر دارند.

اعلام رقم جدید جمعیت جهان  - اسپوتنیک ایران
اعلام رقم جدید جمعیت جهان

شهرهایی که در این قاره بیشترین رشد جمعیت را تجربه می کنند عبارتند از لاگوس و نیجریه در سال 1970 این شهرها نزدیک به 2 میلیون نفر جمعیت داشتند و در حال حاضر جمعیت آن ها نزدیک به 16 میلیون نفر رسیده است به طوری که در هر ساعت نزدیک به 85 نفر به این شهرها مهاجرت می کنند.

در این بین در هر ساعت یک نفر از شهر توکیو مهاجرت می کند، 4 نفر به شهر هنگ کنگ مهاجرت می کنند، 29 نفر به مانیل، 53 نفر به شانگهای، 15 نفر به شنژن، 27 نفر به جاکارتا، 74 نفر به داکا، 32 نفر به کلکته، 79 نفر به دهلی، 51 نفر به بمبئی، 19 نفر به استانبول، 1 نفر به برلین، 9 نفر به لندن، 85 نفر به لاگوس، 63 نفر به کینشاسا، دو نفر به ژوهانسبورگ، 10 نفر به ریو دو ژانیرو، 18 نفر به سائو پائولو، 10 نفر به نیویورک و 22 نفر به مکزیک و سیتی مهاجرت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала