میوه تازه یا منجمد، کدام بهتر است؟

© Fotolia / Mimagephotosمیوه تازه یا منجمد، کدام بهتر است؟
میوه تازه یا منجمد، کدام بهتر است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژیم های غذایی همواره شامل سبزی و میوه است، اما گاهی میوه منجمد بهتر از میوه تازه است.

به گزارش اسپوتنیک، هر رژیم غذایی متعادل شامل سبزیجات و میوه ها است. اعتقاد بر این است که در رژیم غذایی سالم، شما باید به جای غذاهای یخ زده ، به غذاهای تازه اولویت دهید.

An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز
زیرا هنگام یخ زدن ، میوه ها خواص مفید خود را از دست می دهند. اما دانشمندان آمریکایی دریافتند که سبزیجات و میوه های یخ زده حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه و سبزیجاتی هستند که در فروشگاه ها به عنوان تازه فروخته می شوند. سبزیجات پس از گذشت 5 روز و نگهداری در یخچال شروع به از دست  دادن مواد معدنی خود می کنند، اما مواد معدنی میوه های یخ زده مقدار ویتامین A خود را بیشتر از مواد نگهداری شده در یخچال نگه می دارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در ارزیابی های خود محتاط تر عمل می کنند. به عقیده آنها بعضی از انواع سبزیجات (کلم بروکلی ، هویج ، ذرت ، لوبیا) ، در هنگام یخ زدگی ، مواد مفید مفیدی را حفظ می کنند - به عنوان مثال ، ریبوفلاوین (با نام ویتامین B2) ، که در تشکیل گلبول های قرمز خون دخیل است ، و اسید اسکوربیک ، که برای عملکرد طبیعی بافت و استخوان ضروری است در میوه های یخ زده بیشتر حفظ می شود. اما باید دانست که میوه های حاوی بتاکاروتن (ویتامین A) در بسیاری از محصولات هنگام انجماد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала