برای پیشگیری از بیماری های قلبی سیب بخورید

© AP Photo / John Flesherبرای پیشگیری از بیماری های قلبی سیب بخورید
برای پیشگیری از بیماری های قلبی سیب بخورید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که خوردن دو عدد سیب در روز به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Times، بر اساس مطالعه ای که دانشمندان دانشگاه ریدینگ انگلستان انجام داده اند، خوردن دو عدد سیب در روز به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و کاهش کلسترول کمک می کند.

ماست ضد بیماری قلبی - اسپوتنیک ایران
ماست ضد بیماری قلبی

در این گزارش آمده است كه این مطالعه علت و تأثیر مشخص بین خوردن این سیب و تاثیر آن بر سلامتی بدن را نشان داده است. دانشمندان دریافتند که سیب سرشار از فیبر و ترکیباتی به نام پلی فنول است که می توانند به اصطلاح کلسترول بد را کاهش داده و عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشد. طبق گفته دانشمندان، پلی فنول ها نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول بالا دارند، همانطور که می دانید کلسترول بالا موجب باریک شدن شریان ها و در نتیجه باعث افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

در این مطالعه از سیب های قرمز از گونه رنتا کانادا استفاده شده است که سرشار از پرونتوسیانیدین ها که نوعی از ترکیب پلی فنول است، هستند. دانشمندان برای مقایسه این شاخص ها از آب سیب با همان کالری و شکر استفاده می کردند.

این مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، با شرکت 40 فرد میانسال انجام شد. نیمی از  این افزاد روزانه دو عدد سیب می خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه آب سیب می نوشیدند. بعد از مدتی گروه ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت کنندگانی که سیب می خوردند (5.89) و آنهایی که هفته ها آب سیب می نوشیدند دارای کلسترول 6.11 بودند.

به گفته دکتر تاناسیسا کوتسوسا،  یكی از نتیجه گیری های واضح این مطالعه این است كه تغییرات كوچك و ساده در رژیم غذایی ما، همچون افزودن روزانه دوعدد سیب به رژیم غذایی، می تواند تأثیر بسزایی در سلامت قلب داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала