معرفی غذاهایی که باعث بی خوابی می شوند

CC0 / Pixabay / معرفی غذاهایی که باعث بی خوابی می شوند
معرفی غذاهایی که باعث بی خوابی می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان کالج پزشکان و جراحان وابسته به دانشگاه کلمبیا در جریان تحقیقات خود مواد غذایی به وجود آورنده بی خوابی را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  از ، دانشمندان  در تحقیقات خود رژیم غذایی بیش از 50 هزار نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به گفته دانشمندان ، غذاهایی مانند شکر ، نان سفید و برنج ،  قند خون را افزایش می دهد که این یکی از دلایل بی خوابی است.

متخصصان توضیح دادند: "وقتی قند خون شما به سرعت بالا می رود ، بدن شما با آزاد کردن انسولین واکنش نشان می دهد و در نتیجه ، کاهش قند خون می تواند منجر به ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول  شود که می تواند در خواب انسان اختلال ایجاد کند."

دانشمندان توصیه کرده اند که میوه و سبزیجات در رژیم غذایی گنجانده شود زیرا آنها تأثیر مفیدی در خواب انسان دارند.

در سال 2017 ، ریک هی ، متخصص تغذیه استرالیا  محصولات مفید  را برای خواب خوب نام برد. وی در وهله اول  از چای سبز و سفید نام برده و گفت ماده   L-theanine  موجود در آنها به آرامش سیستم عصبی کمکمی کند . در رده دوم چای بابونه قراردارد  که اضطراب را تسکین می بخشد. دارچین در مکان سوم است. واقعیت این است که مردم هر چند ساعت یکبار به دلیل نوسانات قند خون از خواب بیدار می شوند. دارچین به تثبیت قند خون کمک کرده  و در بیماران دیابتی حتی این شاخص  را کاهش می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала