واکنش کاربران به ماجرای عجیب جاسازی قرص‌های مشکوک در کیک دانش‌آموزان +عکس، ویدئو

© Fotolia / Troninphotoخودکشی با قرص
خودکشی با قرص - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیدا شدن قرص‌های مشکوک در کیک‌های دانش‌آموزان توسط رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکذیب شد، اما واکنش‌های کاربران همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با پیدا شدن قرص‌های متنوع در کیک‌های دانش‌آموزان در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سر‌و‌صدای زیادی به وجود آمده است و با توجه به اینکه این موضوع از سوی مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکذیب شد، اما همچنان واکنش‌های گسترده‌ کاربران در فضای مجازی به چشم می‌خورد.

View this post on Instagram

A post shared by ساری در اینستاگرام (@sariinsta_) on

گفته می‌شود افرادی با هدف ضربه زدن به صنعت کشور درون بعضی از کیک‌های ایرانی این قرص‌ها را جاسازی کردند. محصولاتی که در آن قرص جایگذاری شده تنها متعلق به یک شرکت نبوده و شرکت‌های تولید کننده دیگری نیز درگیر این موضوع هستند و شکایت خود را به مراجع قضایی و انتظامی ارائه داده‌اند. طبق اطلاعات به دست آمده در این رابطه تاکنون ۳۰ نمونه از انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول‌ها جایگذاری شده در کیک‌های ۱۲ شرکت مواد غذایی، توسط مردم برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارسال شده است.

View this post on Instagram

A post shared by مفدا شیراز (@shiraz.mefda) on

کاربران نگران، از وجود قرص‌های سالم در کیک‌ها بسیار متعجب‌اند و عنوان می‌کنند این اقدام می‌تواند برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و یا تخریب نام و اعتبار شرکت‌های تولیدی صورت گرفته باشد چراکه اگر هدف دیگری پشت آن می‌بود قرص‌ها به صورت سالم مشاهده نمی‌شد و در واقع شکل ظاهری قرص‌ها در حین پخت کاملا از بین می‌رفت. این کاربران عنوان می‌کنند کودکان چرا باید طعمه چنین اقدامات پلید باشند، نگران آینده آنان هستند و امیدوارند پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

کاربرانی احتمال می‌دهند افرادی با خرید کیک، شیرین عسل و تی‌تاپ‌ از شرکت‌های خاص و جاسازی قرص و کپسول‌ قصد داشته افکار عمومی را از اعتراضات، اتفاقات اخیر و گرانی بنزین منحرف کنند؛ آنها عنوان می‌کنند اما این موضوع باید همچنان پیگیری شود تا مشخص گردد چه کسانی پشت پرده این ماجرا هستند.

View this post on Instagram

A post shared by استان یزد (@ostaneyazd) on

برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند ممکن است این قرص‌ها به قصد قاچاق جاساز شده باشد و اگر چنین باشد تعداد این کیک‌ها بسیار زیاد خواهد بود. این کاربران با بیان اینکه ایران کشور اسلامی است اما خشم و خشونت بی‌نهایت در آن دیده می‌‌شود به خانواده‌ها توصیه می‌کنند بیشتر مراقب خود و اطرافیانشان باشند و ترجیحا برای مدتی از خرید این برند کیک‌ها خودداری کنند و برای فرزندانشان کیک‌های خانگی و تغدیه‌ای سالم تهیه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала