اعلام مهمترین علت های چاقی در ایران

© Fotolia / Sentelloاعلام مهمترین علت های چاقی در ایران
اعلام مهمترین علت های  چاقی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیروی از الگوی نامناسب غذایی و کم تحرکی مهم ترین دلایل افزایش تعداد افراد چاق و دچار اضافه وزن در ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برترین ها، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ایران با اشاره به روند نگران‌کننده چاقی در کشور، گفت: حدود ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

روش لاغر شدن با استفاده از نمک - اسپوتنیک ایران
روش لاغر شدن با استفاده از نمک

دکتر زهرا عبداللهی گفت :طبق آخرین مطالعاتی که در کشور انجام شده، حدود ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند. در عین حال میزان چاقی در زنان دو برابر مردان است و در کودکان زیر پنج سال و نوجوانان و دانش‌آموزان هم شاهد روند رو به افزایش چاقی هستیم؛ به طوری که بر اساس مطالعات وزارت بهداشت حدود ۲۲ درصد دانش‌آموزان بین هفت تا ۱۸ سال دچار اضافه وزن و چاقی بوده و حدود ۲۰ درصدشان هم مبتلا به چاقی شکمی هستند. بنابراین روندی افزایشی را در ارتباط با اضافه وزن و چاقی در کشور اعم از شهر و روستا و در گروه‌های سنی مختلف شاهدیم.

مهمترین علت آن الگوی نامناسب غذایی، مصرف بیش از اندازه قند، نمک و چربی، غذاهای چرب و سرخ شده، فست‌فودها، ‌ نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های قندی و شیرین است. علاوه بر این تحرک بدنی ناکافی هم از دیگر علل بروز چاقی تلقی می‌شود. در کشور ما کم‌تحرکی هم در کودکان، هم در نوجوانان و هم در بزرگسالان شایع است. به این دو علت روند افزایشی چاقی را در کشور شاهدیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала