دانشمندان از ارتباط الکل و سرطان پرده برداشتند

© Depositphotos.com / Silianدانشمندان از ارتباط الکل و سرطان پرده برداشتند
دانشمندان از ارتباط الکل و سرطان پرده برداشتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس یافته های یک تیم علمی از دانشمندان ژاپنی و آمریکایی، نوشیدن الکل حتی در مقادیر اندک، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، تیمی از دانشمندان ژاپنی و آمریکایی داده های بالینی 33 بیمارستان در ژاپن را از سالهای 2005-2016 بررسی کردند. درمجموع، آنها اطلاعات مربوط به 63.2 هزار بیمار مبتلا به سرطان و همین تعداد داوطلبان سالم را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت کنندگان مقدار الکلی  را که روزانه می نوشند و همچنین مدت زمان استفاده آن را اظهار کردند.

مضرات مصرف الکل - اسپوتنیک ایران
آیا مصرف الکل مرگبار است؟

مشخص شد که احتمال ابتلا به سرطان برای افرادی که مشروبات الکلی نمی نوشند کمتر ازدیگران است. در كساني كه در دوزهاي كوچك يا متوسط مشروبات الكلي مي نوشند، احتمال ابتلا به سرطان به طرز چشمگيري افزايش يافت. به این ترتیب که نوشیدن یک مشروب الکلی در روز به مدت ده سال و یا دو مشروب در روز به مدت پنج سال، خطر ابتلا به سرطان روده، معده، سینه، پروستات یا مری و سایر انواع سرطان را پنج درصد افزایش می دهد.

دکتر ماسایوشی زیتسو از دانشگاه توکیو، گفت: " با توجه به چالش های فعلی در ارتباط با شیوع گسترده سرطان، ما باید همچنان به آموزش خطرات ناشی از الکل ادامه دهیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала