زباله‌گردی کودکان در سطح شهر ممنوع می‌شود +عکس

© AP Photo / Aaron Favila پلاژ پر از زباله در شهر پورت مورسبی ، پایتخت پاپوآ ـ گینه نو
 پلاژ پر از زباله در شهر پورت مورسبی ، پایتخت پاپوآ ـ گینه نو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد زباله‌گردی کودکان ممنوع و پیمانکاران شهرداری موظف به اجرای این قانون در سطح شهر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت وگویی عنوان کرد با شهرداری درباره کودکان زباله‌گرد وارد مذاکره شدیم و زباله‌گردی کودکان از این پس ممنوع شد و پیمانکاران شهرداری موظف به اجرای این قانون در سطح شهر شدند. وی با بیان اینکه با اداره کار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این‌باره صحبت کردیم که با همکاری NGOها اگر کودکی به خصوص کودکان زیر ۱۵ سال در کارگاهی مشغول به کار بود بازرسان اداره کار به این کارگاه‌ها مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. همچنین در بحث کودکان اتباع با وزارت کشور صحبت‌هایی شده و قرار است که وارد مرحله دوم ساماندهی کودکان کار شویم.

گروهی از کاربران عنوان می‌کنند اگر این ایده اجرایی شود ضمن ساماندهی کودکان کار، کمک بزرگی به این کودکان خواهد کرد. اما برخی دیگر از کاربران این قانون را ساندویچی برای پنهان کردن مشکلات ریشه‌ای جامعه ایران می‌دانند که در هر حالت به نفع مافیای زباله است. گروهی از کاربران نیز عقیده دارند این قانون اجرا نشده باقی خواهد ماند و در حالیکه شهرها پر از زباله‌گرد شده است و عده‌ای از این راه امرار معاش می‌کنند، کودکانی نان‌آور خانواده‌هایشان هستند و این قانون کار آنها را دشوارتر خواهد کرد.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

 

علاوه بر این جمعی از کاربران به رفتاری غیرانسانی که اخیرا یک جوان با کودک زباله‌گرد داشته است و آن را به درون سطل زباله انداخته است اشاره می‌کنند و ضمن تاکید بر این رفتار ناپسند آن را دلیلی برای اینکه مسئولان به فکر کودکان کار و زباله‌گرد بیفتند، می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by مجله خبری (@majaleh_khabari) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала