بدشانس ترین جوان ایلامی که سر از افغانستان درآورد +عکس

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز قریب الوقوع تحقیقات مشترک افغانستان و ایران درباره حادثه مرزی
آغاز قریب الوقوع تحقیقات مشترک افغانستان و ایران درباره حادثه مرزی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اشتباه قاضی در خرم آباد جوان کر و لال ایلامی از کشور ایران اخراج شد و سر از افغانستان در‌آورد.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شد که به دلیل اشتباه قاضی دادگاهی در استان لرستان در تشخیص تابعیت یک جوان ایلامی، او از سرزمین مادری‌اش اخراج شد و به افغانستان فرستاده شد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

حامد آس جوان ایلامی که ۱۹ سال سن داشته و از بدو تولد کر و لال بوده بیستم آبان ماه با موتورسیکلت از منزل خارج شد و در خرم آباد دستگیر شد. وی به خاطر عدم توانایی در تکلم توسط قاضی دادگاه خرم آباد به اشتباه از اتباع افغانی تصور شده و به این کشور فرستاده شده است. و در حال حاضر خانواده این جوان مفقود شده در افغانستان و در شهر هرات فرزند خود را جستجو می‌کنند. این در حالیست که تاکنون مسئولان دادگستری استان لرستان این موضوع را به صورت قطعی تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by حاشیه های لرستان (@lorestan.hashiyeh) on

کاربران ضمن محکوم کردن قاضی از حکم اجرای شده اشتباه، به شدت عصبانی هستند و امیدوارند با قاضی این پرونده به صورت قاطع برخورد شود. آنها متعجب‌ هستند از اینکه قاضی بدون انگشت‌نگاری، تحقیقات و استعلام حکم اخراج جوان ایلامی را از کشورش صادر کرده است. برخی دیگر از کاربران از این متعجب هستند که چگونه این جوان هیچ اعتراضی نکرده و با توجه به اینکه قدرت تکلم نداشته چرا نامش را برای بررسی هویت خود ننوشته است.

View this post on Instagram

. اتفاقی تلخ برای جوان ایلامی . . در پی اشتباه قاضی در خرم آباد استان لرستان؛ جوان ایلامی سر از افغانستان در آورد!! . حامد جوان ناشنوا و دارای اختلال تکلم که ۲۰ آبانماه با موتورسیکلت از منزل خارج شده بود در #خرم_آباد دستگیر شده و به گمان اینکه از #اتباع_افغانی است به کشور #افغانستان فرستاده شد. خانواده این #جوان_ایلامی که اهل شهرستان #ملکشاهی و ساکن بخش مهر ملکشاهی هستند در حال حاضر در افغانستان و در شهر #هرات به دنبال فرزند خود می گردند. #حامد_آس نوزده سال سن داشته و از بدو تولد #ناشنوا و دارای اختلال تکلم می باشد. وی با یک #لباس_کوردی سرمه ای رنگ از روز دوشنبه بیست آبان سال جاری با یکدستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ از منزل خارج شده و طبق آخرین اخبار در شهر خرم آباد دستگیر و به خاطر عدم توانایی در تکلم توسط قاضی دادگاه خرم آباد به اشتباه از اتباع افغانی تصور شده و به این کشور فرستاده شده است. . . #گمشده

A post shared by میثم شعبانپور آقاملکی (@meysam.sh60) on

جمعی از کاربران نیز در واکنش به این خبر نمونه‌های مشابه چنین قضاوت‌هایی را بازگو می‌کنند و عقیده دارند مسئله قضا نباید سهل انگاشته شود. این کاربران این اتفاق را نمونه کوچکی از بی‌عدالتی‌ها و حکم‌های اجرا شده اشتباه در کشور ایران می‌دانند اما خرسند هستند که فضای مجازی می‌تواند این مسائل را روشن کند. آنها ضمن ابراز تاسف از گم شدن این جوان، نگران او هستند که ممکن است این اشتباه به قیمت جان او تمام شود. کاربران امیدوارند این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و هیئتی برای پیدا کردن جوان گمشده عازم افغانستان شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала