آمریکا هتل های فضایی برای گردشگران می سازد

© Photo / NASAآمریکا هتل های فضایی برای گردشگران می سازد
آمریکا هتل های فضایی برای گردشگران می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از شرکت های هوافضای آمریکا تلاش می کنند تا فضا را در دسترس گردشگران قرار دهد. علاوه بر کمپانی های مشهور جهانی چون Boeing ،SpaceX و Blue Origin، چندین شرکت دیگر نیز در این امر مشارکت دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بنیاد Gateway مستقر در کالیفرنیا در نظر دارد یک ایستگاه فضایی عظیم احداث کند که بتواند بیش از 400 نفر از جمله گردشگران، محققان، پزشکان و کارگران داخلی را در خود جای دهد. طراح آن، تیم آلاتر، گفت: هدف این است که یک فرد معمولی نیز بتواند ئارد ایستگاه فضایی گردد. به این ترتیب، کسی می تواند پول پس انداز کند و به تعطیلات به ایالات متحده برود، یا می تواند پول پس انداز کند و به تعطیلات به فضا برود.

ناتو در نظر دارد فضا را به عنوان منطقه عملیاتی جدید خود بشناسد - اسپوتنیک ایران
ناتو در نظر دارد فضا را به عنوان منطقه عملیاتی جدید خود بشناسد

فرانک بانگر بنیانگذار Orion Span، یک شرکت هوافضای آمریکایی، گفت که این شرکت در سال 2024 قصد دارد اولین میهمانان خود را در ایستگاه Aurora خود، یک سفینه فضایی به حالت کپسول و به اندازه یک جت خصوصی قرار دهد. به همراه یک خدمه، حداکثر 5 مسافر می توانند 12 روز در ایستگاه بمانند که باید هرکدام حداقل 9.5 میلیون دلار بپردازند.

به گفته بانگر، در مدار میهمانان در آزمایش های علمی شرکت می کنند، می توانند 16 بار در روز از طلوع آفتاب و غروب خورشید لذت ببرند و تنیس روی میز را با وزن صفر بازی کنند. وی افزود: پیش از این حدود 30 نفر برای ذخیره جا 80 هزار دلار پیش پرداخت واریز کرده اند. زندگی در خارج از زمین توسط معاهده فضایی بیرونی سال 1967 تنظیم شده است، که کشورها از ادعای فضا و اجسام آسمانی برای خود منع می شوند، اما استفاده صلح آمیز آنها را امکان پذیر می کند و راه برای فعالیت یک تجارت را باز می کند.

به گفته استاد حقوق فضا در دانشگاه لیدن در هلند تانی ماسون زوآن، شرکت ها برای راه اندازی هتل در فضا به مجوز دولت، معمولاً یکی از آنها که در آن ثبت نام کرده اند نیاز دارند.

یادآور می شویم که در ماه نوامبر SpaceX با موفقیت آزمایش های زمینی سفینه مسافری خدمه اژدها را انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала