پست مشترک سلبریتی ها در فضای اجتماعی +عکس

© AP Photo / Joel Ryanانجمن های نویسندگان آمریکا برای حمایت از اصغر فرهادی بیانیه دادند
انجمن های نویسندگان آمریکا برای حمایت از اصغر فرهادی بیانیه دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امضا کنندگان متن صدای آبان ۹۸، پست مشترک سلبریتی ها!

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از سلبریتی ها و چهره های فرهنگی هنری، به صورت مشترک یک پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که تصویر آن نقشه کشور ایران به رنگ سیاه بوده است.

 

View this post on Instagram

A post shared by Shahab Hosseini Official Page (@shahaab_hosseini) on


در زیر این تصویر هشتگ #صدای_آبان۹۸ درج شده است.
در بیانیه #صدای_آبان۹۸ آمده است:
در این روزهای تلخ که از پسِ آبان ۹۸ گذشته‌است، لحظه‌ای چهره‌ی جوانانِ جان‌باخته، مردمان زخم‌خورده، مادران داغدار و پدران بی‌تاب از برابر چشم دور نمی‌شود.
جوانانی که خونِ پاک آن‌ها با بی‌تدبیری بر خاک ریخته شد و با انتساب‌شان به بیگانگان سعی بر نادیده گرفتن‌شان شده‌است.
مردمانی که امروز از پسِ غبارِ غلیظِ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشانِ یکان یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند. با مردم چه می‌کنید؟ کدام روزن را برای شنیدن صدای مردم باز گذاشته‌اید؟ کدام تجمع اعتراضیِ مردم را تاب آورده‌اید؟ کدام حزب و تشکیلاتی که بتواند بیانگر خواست‌های مردم باشد را باقی گذاشته‌اید؟ هم‌چنان برآنید تا با خشونت، مردم را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و بدیهی‌ترین نیازهای شهروندی‌شان محروم کنید؟
بدانید که فریاد فرو خُفته در گلوی مردم این سرزمین در تاریخ ماندگار خواهد شد.  

View this post on Instagram

A post shared by تهمینه میلانی (@tahminehmilani) on


نخستین امضاکنندگان این بیانیه، رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، فرهاد توحیدی، مجتبا میرتهماسب، حسین علیزاده، کیهان کلهُر، لیلی گلستان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، رضا دُرمیشیان، جعفر پناهی، مصطفا آل‌احمد، محمد رسول‌اف، حسین سناپور، ارشد طهماسبی، امیر اثباتی، فاطمه معتمدآریا، نغمه ثمینی، محسن امیریوسفی، مجید برزگر، منیژه حکمت، نگار اسکندرفر، امیرشهاب رضویان، جابر قاسمعلی، کتایون شهابی، تهمینه میلانی، محمد رضایی‌راد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفا خرقه‌پوش، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان، فیروزه صابر، حبیب رضایی، محمدرضا موئینی، میثم. موئینی، جمال رحمتی می باشند

 

View this post on Instagram

A post shared by سید رضا نریمانی (@seyedrezanarimanifan_ir) on


بیانیه صدای آبان سر و صدای زیادی را در شبکه های اجتماعی به پا کرده است. عده ای از کاربران با این بیانیه همصدا شدند و درصدد امضای آن برآمدند و در مقابل عده ای دیگر از کاربران، هنرمندان و چهره های فرهنگی را مقصر این شرایط نابسامانی اقتصادی و سیاسی می دانند و معتقدند که آنها با تشویق مردم به رای دادن کاندیدای مورد تایید آنها به این شرایط کمک کردند.
عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که در حال حاضر در ماه آذر هستیم و چرا باید واکنش به وقایع آبان ماه اکنون امضا شود. به عقیده این دسته از کاربران، این اتفاق بسیار دیر افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала