برخی مزایای کابوس دیدن

© Fotolia / Katsiaryna Pakhomaبرخی مزایای کابوس دیدن
برخی مزایای کابوس دیدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کابوس های شبانه برای دفع استرس در روز به شما کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Human Mapping، ترس و کابوس در خواب به مقابله با استرس در زندگی واقعی کمک می کند. این نتیجه گیری با توجه به تحقیقات دانشمندان دانشگاه ژنو انجام شده است. 

خواب طولانی روزهای تعطیل خطرناک است - اسپوتنیک ایران
خواب طولانی روزهای تعطیل خطرناک است

در این تحقیق 18 نفربه صورت داوطلب شرکت نمودند. دانشمندان فعالیت مغز افراد داوطلب را در هنگام خواب مشاهده کردند و دریافتند که وقتی داوطلبان کابوس می دیدند، بخش کورتکس اینسولار (چین خوردگی های نیمکره مغز) و گوروس کینگولای مغز که مسئول استرس هستند، فعال می شوند. مشاهدات بیشتر نشان داده است که در هنگام بیداری این مناطق از مغز، کاهش فعالیت دارند. به همین دلیل کاهش فعالیت انها باعث افزایش استرس می شود. 

پیش از این دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافتند که نداشتن خواب عمیق (کند) باعث می شود فرد در برابر استرس آسیب پذیر باشد و این امر اضطراب را افزایش می دهد.

یک خواب سالم از دو مرحله متناوب در طول شب تشکیل شده است - سریع (مرحله حرکت سریع چشم) و کند. در صورت خواب هشت ساعته ، مرحله خواب آرام حدود 80-90 دقیقه طول می کشد که بسیاری این مرحله را به خوبی نمی گذرانند.

پیش از این در خبرها آمده بود که اگرچه خواب برای بدن مفید است و نیاز اساسی بدن محسوب می شود اما ثروتمندان ۸ ساعت در شبانه روز را به خوابیدن اختصاص نمی دهند. انها کمتر می خوابند، زیرا 8 ساعت خواب در روز به معنی یک سوم از عمر انسان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала