قیمت یک وعده غذایی ساده ۴ نفره به روایت تصویر+عکس

CC0 / Pixabay/Free-Photos / در یک وعده غذایی چه چیزهایی باید بخوریم؟
 در یک وعده غذایی چه چیزهایی باید بخوریم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک وعده غذای ایرانی ساده برای یک خانوار ۴ نفره چند تومان است؟

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به تورم و گرانی در ایران، کاربران یک وعده غذایی ساده را برای یک خانواده ۴ نفره در نظر گرفتند و قیمت آن را محاسبه کردند تا مسئولین متوجه شوند که گرانی بر زندگی مردم چه تاثیری گذاشته است.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

بر طبق این محاسبه، املت وعده ای ۱۵ هزار تومان، تن ماهی وعده ای ۳۶ هزارتومان، الویه ۳۲ هزار و پانصد تومان، کوکوسبزی و کوکوی سیب زمینی ۶ هزار و پانصد و قرمه سبزی به همراه برنج ۶۳ هزار و پانصد تومان است.

View this post on Instagram

⭕️ اگر بنا باشد هر سه وعده فقط تخم‌مرغ بخوریم! 🔹‏ نان سنگگ آزادپز ۱۵۰۰، دو عدد ٣۰۰۰ تخم‌مرغ دانه‌ای ٧۰۰، ٨ عدد ۵۶۰۰ 🔹 روغن و گاز و نمک، ۴۰۰ تومان، نیمرو برای ۴ نفر، ٩ هزار تومان 🔹 اگر خانواده‌ای ٣ وعده را در سی روز ماه فقط نیمرو بخورد نه حتی املت، ٨١۰ هزار تومان هزینه خوراکش می‌شود. 🔺 در حالی که بنابر قانون کار پایه حقوق کارگری ۹۲۹۰۰۰ تومان است. 🔹و نیز بنا بر فرمایشات رئیس جمهور محترم قرار بود #برجام همه مشکلاتمان را حل کند حتی مشکل آب خوردنمان را !!! . . . . . . . . . . #تخم_مرغ #گرانی #روحانی #بنزین #تغذیه #حقوق #روحانی_1400 #گران #کارگر #کارگران #بنزینی #تخممرغ #نان #بنزین1500 #حقوق_نجومی_مدیران_دولت_روحانی #روحانی_مامور_رابطه_با_دشمن_همدستی_با_شیطان_دروغگو_فریب_لیبرال_سکولار #تغذیه_سالم #مرغ #یارانه #سلامتی #ایران #برجام #سلبریتی #عوارض_خروج_از_کشور #دولت #کمترین_هزینه #وعدهغذایی #اقتصادی #اقتصاد #اقتصادمقاومتی_تولیدواشتغال

A post shared by مستر جونیور (@mrlutherking) on


همچنین غذای عدسی در حدود ۹ هزار تومان، سوسیس تخم مرغ ۲۰ هزار تومان و نان و پنیر به همراه گوجه و خیار ۲۵ هزار تومان در میاد.
بر طبق این محاسبات، اگر یک وعده غذایی ساده متوسط یک خانواده را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، به ازای دو وعده در روز این خانواده روزی ۶۰ هزار تومان هزینه پرداخت می کند. در پایان ماه و پس از ۳۰ روز هزینه غذای این خانواده یک میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد شد که تقریبا نصف حقوق یک کارمند است.
بسیاری از کاربران معتقدند که این رقم ها از حقیقت کمتر هستند و در واقع مقدار بیشتری در ماه برای خورد و خوراک هزینه می کنند.
عده ای از کاربران معتقدند که با این هزینه ها و گرانی خانواده ها فقط می توانند وعده غذایی و خورد و خوراک داشته باشند و هر گونه هزینه مانند تفریح یا پوشاک، هزینه اضافی محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала