نظرات کاربران درباره صحبت های کارشناس مذهبی +ویدئو، عکس

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر معترضان به بستن جاده منتهی شونده به فرودگاه ایروان پرداختند + فیلم
معترضان به بستن جاده منتهی شونده به فرودگاه ایروان پرداختند + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران واکنش های تندی را نسبت به سخنان کارشناس مذهبی نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار گسترده سخنان جنجالی کارشناس مذهبی نسبت به زجرکش کردن اغتشاشگران، بسیاری از کاربران و مفسرین قرآن نسبت به آن واکنش نشان دادند.

View this post on Instagram

A post shared by mansoure (@mansoure.shadmehri) on

آیت الله کاظم قاضی زاده، مدرس دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات ابوالفضل بهرام‌پور، کارشناس مسائل قرآنی در شبکه یک صداوسیما به ایرناپلاس گفته است که در سوره مائده درباره افرادی که اصطلاحاً به آنان محارب گفته می‌شود، توضیح داده‌شده و دو عنوان محاربه و تلاش در فسادگستری در زمین ذکر شده است.


قاضی‌زاده همچنین درباره تفسیر این کارشناس مذهبی و مسائل قرآنی تصریح می‌کند که ایشان نه تنها در تشخیص موضوع اشتباه کردند بلکه در تبیین حکم آیه هم به خطا رفتند. ایشان تعبیر «یُقَتَّلوا» را به معنی «زجرکش کردن» مطرح کردند که این حرف، بی‌پایه است و موجب مشوه جلوه دادن احکام نورانی اسلام است. در این آیه شریفه عبارت یُقَتَّلوا به این معنی است که با سرعت وبدون استثنا افراد محارب به قتل برسند.

View this post on Instagram

#محمدعلی_عرب_نژاد شاعر و روزنامه‌نگار #کرمانی در واکنش به اظهارات اخیر #ابوالفضل_بهرام_پور که در ارتباط با اعتراضات اخیر در کشور، مطالبی را در تلویزیون مطرح کرد یادداشتی در صفحه #اینستاگرام و کانال تلگرامی خود منتشر کرد: وی نوشت: ابدا قصد نداشتم درباره افاضات این حضرت‌ کارشناس مطلبی بنویسم، اما هرچه فکر کردم دیدم به قول خود این آقا اگر چیزی نگویم جفای به #قرآن است. به گاف‌های اینچنینی و متعدد #صداوسیما کاری ندارم و اما جناب آقای #ابولفضل_بهرام_پور ! کاش پس از اینهمه تحصیل در حوزه‌ی دین و با آن‌همه سوابق کارشناسی و قبل از بیان و تفسیر به رای این آیات شریفه دوکار می‌کردید: ۱_ابتدا شان نزول این آیات و رفتار و گفتار پیامبر(ص) را پس از نزول این آیه و آیات مشابه این آیه را کمی بررسی و مطالعه می‌کردید که قطعا با کمی تعقل و تدبر متوجه می‌شدید این تحلیل شما چه اندازه با منطق نورانی وحی، قرآن و پیامبر فاصله دارد. ۲_ شما که خود را دلسوز جامعه تلقی می‌کنید باید به عواقب سخنان خود در این برهه‌ی حساس فکر می‌کردید و به فرض محال و باطل یک چنین تفسیری صحیح هم باشد(که نیست) از خود می‌پرسیدید که در اوضاع متورم اقتصادی کنونی که معیشت جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌است، آیا دمیدن بر آتش احساسات جوانان و ریختن آب به آسیاب دشمن با این منطق غلط، درست است؟ #محمدعلی_عرب_نژاد_عاکف در پایان یادداشت خود آورده است: جناب کارشناس! اگر پس یک عمر کارشناسی نمی‌دانید، بدانید که: قرآن شان نزول دارد، آیات دیگری هم دارد و دین اصلی‌ترین دغدغه‌اش جذب حداکثری و دفع حداقلیست و بنا شرایط حال هر جامعه‌ای روش‌هایی را معین کرده که در مسیر نشان داده‌شده توسط شما نیست برادر نیست. #عرب_نژاد نوشت: خواهشا به فکر آبروی خودتان نیستید به فکر آبروی پیامبر و به فکر جوانان جامعه و آینده این کشور باشید. أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا لینک خبر: https://www.instagram.com/p/B5Z5BYmlksM/?igshid=1k5x7wjmjh6cu #ابوالفضل_بهرامپور #ابالفضل_بهرام_پور #ابالفضل_بهرامپور #شاعران_کرمان #محمدعلی_عربنژاد_عاکف #محمد_علی_عرب_نژاد #محمدعلی_عربنژاد #عاکف #محمد_علی_عرب_نژاد_عاکف #اغتشاشات۹۸ #سهمیه_بندی_بنزین

A post shared by خانوکی ها (@khanookiha) on


کاربران معتقدند که در افاضات این کارشناس مذهبی نه بخشندگی و نه رافت خدا مشهود است.
بسیاری از کاربران عنوان کردند که این میزان از سنگدلی برای افرادی که به گرانی بنزین اعتراض کردند مطابق با هیچ دین و آئینی نیست.

View this post on Instagram

A post shared by Realism Internationalism🌎﴾﷽﴿☮ (@realist_internationalist) on

 

بسیاری از کاربران با استناد به این آیه، تفسیر آن را مطابق با افرادی دانستند که محارب علیه خدا هستند و نه افرادی که برای داشتن یک زندگی نرمال می جنگند و انتقاد به سیاست های اقتصادی دولت دارند.

View this post on Instagram

A post shared by Adnan Gholizadeh (@adnangholizadeh) on

 

بسیاری از کاربران عنوان کردند که رسانه ملی با آوردن کارشناسان به اصطلاح مذهبی، تلاش می کند تا خون با ناحق ریخته مردم را مباح جلوه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала