فاجعه جهانی، سیاره زمین را در بر می گیرد

CC0 / Pixabay / فاجعه جهانی، سیاره زمین را در بر می گیرد
فاجعه جهانی، سیاره زمین را در بر می گیرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد، از خطر سطح بالای گازهای گلخانه ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام نمود که علی رغم تمام تعهدات تحت توافق نامه پاریس 2015 ، سطح گازهای گلخانه ای موجود در جو به رکورد بالایی رسیده است. 

بازگشت زندگی به دریاچه ارومیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
بازگشت زندگی به دریاچه ارومیه + ویدئو

به نقل از پرتال Science Alert ، غلظت دی اکسید کربن در سال 2018 بالغ بر 407.8 ppm در مقایسه با 405.5 ppm در سال 2017 بوده است. این افزایش بالاتر از میانگین افزایش سالانه غلظت این ماده در طی یک دهه گذشته می باشد. به گفته کارشناسان ، با ادامه این روند، نسلهای آینده با بحران بیشتر محیط زیست روبرو خواهند شد که شامل گرمای هوای شدید ، کمبود آب و بالا آمدن سطح دریا است.

برای مهار رشد دمای جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد ، همانگونه که در توافق نامه پاریس مشخص شده است ، انتشار گازهای گلخانه ای باید برابر با حذف آنها از جو از طریق فرآیندهای طبیعی باشد. به گفته کارشناسان ، در حال حاضر این امکان وجود ندارد ، اگرچه توسعه فناوری های سبز به کاهش پیامدها کمک می کند.

دی اکسید کربن عامل دو سوم گرم شدن کره زمین است. در رتبه دوم گاز متان قرار دارد که منابع اصلی آن مزارع گاو و برنج است. شش درصد از گرم شدن زمین در اثر استفاده از کودهای کشاورزی ایجاد می شود. در نهایت 25 درصد از کل آلایندگی ها توسط اکوسیستم های اقیانوس و زمینی جذب می شوند. در نتیجه خطر افزایش گرمای کره زمین جدی تر از گذشته احساس می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала