اورانگوتان یک خویشاوند سه متری پیدا کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر اورانگوتان یک خویشاوند سه متری پیدا کرد
اورانگوتان یک خویشاوند سه متری پیدا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشف اجزای یک نوع اورانگوتان عظیم الجثه در جنوب چین و تخمین اندازه قسمت های بدن آن باعث شگفتی شد.

به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری دانشمندانی است که مینای دندان Gigantopithecus blacki را مورد مطالعه قرار داده اند.
این میمون غول پیکر انسانی، حدود دو میلیون سال پیش در جنوب شرقی چین زندگی می کرده است. رشد نسبی این اوران گوتان به سه متر و وزن حدود 500-600 کیلوگرم بوده است.

بقایای این اوران گوتان غول پیکر که در قرن بیستم در چین یافت شد، بسیار مشهود و گسترده نیست. چندین دندان، فک پایین و قطعاتی از هومروس است. بر این اساس، می توان نتیجه گرفت که این اوران گوتان غول پیکر، جانوری بسیار بزرگ بوده است، اما نباید فراموش کرد که تخمین ها از اندازه جثه آن براساس نسبت برآوردهای پیشرفته است. دانشمندان هنوز اسکلت کاملی از اندام این حیوان غول پیکر را ندارند و نمی توان این را به عنوان واقعیتی دانست که روزی مابقی اجزای این اوران گوتان کشف و پیدا خواهد شد.

​این مسئله با این واقعیت پیچیده تر می شود، که پرندگان غول پیکر برای مدت طولانی حتی در آب و هوای گرم زندگی می کردند، جایی که DNA ضعیفی از آنها یافت شده، که بیشتر اوقات به هیچ وجه چیزی از بقایای DNA حفظ نمی شود.

به عبارت دیگر، همانطور که در بسیاری از حیوانات و مردم امکان انجام تجزیه و تحلیل DNA انجام می شود، ممکن است روزی به نظر برسد که بتوان به بررسی بیشتر آنها پرداخت اما فناوریهای امروزی به ما اجازه نمی دهند که جدی تر صحبت کنیم.

این اوران گوتان غول پیکر به سختی می تواند خویشاوند نزدیک ما باشد، اما باید برخی اجداد و نوادگان داشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала