رفتار جدیدی از باکتری گوشتخوار کشف شد

© AP Photo / Jens Meyerرفتار جدیدی از باکتری گوشتخوار کشف شد
رفتار جدیدی از باکتری گوشتخوار کشف شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه مریلند و دانشگاه تگزاس دریافتند كه دو گونه باكتریهای گوشتخوار كه باعث عفونتهای خطرناك در بافتهای نرم بدن می شوند، می توانند با هم تعامل داشته و باعث ایجاد عفونت حتی مرگبارتر شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیزاورگ، دانشمندان دانشگاه مریلند و دانشگاه تگزاس دریافتند كه دو گونه باكتریهای گوشتخوار كه باعث عفونتهای خطرناك در بافتهای نرم بدن می شوند، می توانند با هم تعامل داشته و باعث ایجاد عفونت حتی مرگبارتر شوند.

پیش از این تصور می شد که یک بیماری جدی بنام فاشئیت نکروزان تنها توسط یک گونه باکتری ایجاد می شود. با این وجود معلوم شد که یکی از گونه ها سمی تولید می کند که بافت عضله را از بین می برد و گونه دیگر وارد سیستم گردش خون می شود و به اندام های دیگر مهاجرت می کند.

در جریان مطالعات آزمایشگاهی بر روی بیماری که به این عفونت ایجاد شده و پزشکان مجبور شده بودند اعضای بدن وی را قطع کنند، هیچ یک از گونه ها باعث ایجاد عفونت جدی نشده بود، اما ترکیب آنها کشنده بود.

فاشئیت نکروزان هنگامی رخ می دهد که عفونت از طریق خراش و زخم های نادرست درمان شده وارد بافت زیر جلدی شود. یکی از عوامل ابتلا به این بیماری خوردن غذاهای دریایی خام می باشد. این بیماری اغلب منجر به مرگ نواحی بزرگی از بدن می شود و در ارتباط با آن پزشکان قطع عضو را انجام می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала