از روستایی که قربانی ایدز شد حتی نان هم نمی‌خرند +عکس

© Depositphotos.com / Somdulاز روستایی که قربانی ایدز شد حتی نان هم نمی‌خرند +عکس
از روستایی که قربانی ایدز شد حتی نان هم نمی‌خرند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی انتشار خبر مبتلا شدن برخی از اهالی روستای چنارمحمودی و اعتراضات و شکایت آنان، اکنون آنها با مشکلات دیگر برای فروش محصولات کشاورزی خود دست و پنجه نرم می‌‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، تقریبا دو ماه است که مردم روستای چنارمحمودی در لردگان متوجه شده‌اند که ویروس HIV در میان آنان منتشر شده و ۲۴۰ نفر از آنان به ایدز مبتلا شدند. با گذشت این زمان آنها همچنان آشفته و سر در گریبانند و تصاویری از وضعیت آنان در فضای مجازی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد نانوایی‌ها در این روستا تعطیل شده است و میوه‌ها و صیفی‌جات آنان خریداری نمی‌شود. برخی از کاربران به سرایت این نگرانی به روستاهای اطراف چنار محمودی اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند این اتفاق بسیاری از فعالیت‌های آنان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

 

کاربران عقیده دارند ساکنین این روستا ضربه‌ی بزرگی خورده‌اند و نباید آنان را به حال خود رها کرد و برای نجات روحی آنان باید اقداماتی انجام داد، چراکه این روزها مردم لردگان بیش از هر چیزی به آرامش احتیاج دارند. برخی، پاسخ‌گویی مسئولین و حضور آنان را در جمع اهالی روستای چنارمحمودی‌ ضروری می‌دانند تا با آگاهی‌بخشی به ساکنین از روش‌های انتقال ویروس HIV و مسائل مربوط به بیماری ایدز آنان را آگاه سازند و در این شرایط روحی و اقتصادی از مشکلات‌شان کاسته شود. این کاربران عدم تمایل مردم به خرید میوه و صیفی‌جات از روستای چنارمحمودی را بی‌اطلاعی افراد از روش‌های انتقال ویروس اچ آی وی می‌دانند و معتقدند باید در این‌باره اطلاع رسانی کرد.

View this post on Instagram

A post shared by 🌐 Iran Zamin News (@iranzamin_news) on

 

جمعی از کاربران اما به موضوع روش‌های انتقال بیماری ایدز و اینکه در خارج از بدن ویروس HIV نمی‌تواند رشد کند و سریع میمرد، پرداخته‌اند و عنوان می‌کنند بهتر است این موضوع از طریق سازمان جهانی بهداشت پیگیری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала