ازدواج به شرط بچه‌دار نشدن +عکس

© Sputnik / Vladimir Viatkin /  مراجعه به بانک تصاویر بیرون کشیدن 11 کرم از چشم نوزاد چینی + عکس
بیرون کشیدن 11 کرم از چشم نوزاد چینی + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درج شرط بچه‌دار نشدن به عنوان شروط ضمن عقد خبری است که حواشی بسیاری به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی اخیرا درباره رواج ثبت شرط بچه‌دار نشدن در شروط ضمن عقد گفت: «زوج‌ها رغبتی به بچه‌دار شدن ندارند و یک مورد خاص که دو سال است شیوع یافته، ذکر شرط زوجین برای عدم بچه‌دار شدن در عقدنامه است!»

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

علی مظفری رئیس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق در واکنش به اظهارات این نماینده مبنی بر شیوع درج شرط ضمن عقد نکاح مبنی بر بچه‌دار نشدن، گفت: «این اخبار کذب است و حتی یک مورد هم وجود ندارد که شرط بچه‌دار نشدن در شروط ضمن عقد در دفترخانه‌ها ثبت شود. شروط این چنینی شرعا و قانونا باطل است و امکان درج در سند ازدواج ندارد.»

کاربران عنوان می‌کنند اگر این موضوع در میان زوجین مطرح باشد و آنها بدانند هدف از ازدواج صرفا فرزندآوری نیست بسیار خوب است؛ از طرف دیگر این موضوع در چنین وضعیت اقتصادی نباید چندان عجیب باشد، چراکه بیشتر مردم ایران نه تنها رغبت به بچه‌دار شدن ندارند بلکه جرات این کار را هم به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها ندارند. این کاربران ازدواج را حماقت و فرزندآوری را در این روزگار یک جنایت می‌دانند.
گروهی دیگر از کاربران عنوان می‌کنند آیا هدف از ازدواج تولیدمثل است که این شرط، عقد را باطل می‌کند؟! آنها عقیده دارند یکی از دلایلی که جوانان ایرانی را به سمت ازدواج سفید می‌کشاند عدم تمایلی آنان به فرزندآوری است. ‌‎نظر جمعی از کاربران نیز این است که والدین برای بچه‌دار شدن نیاز به مجوز داشته باشند و شرط دریافت این مجوز را آگاهی داشتن کامل نسبت به رفتار درست با کودک باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала