بی حیات ترین نقطه زمین کجاست؟

اشتراک
دانشمندان فرانسوی منطقه ای را در زمین نام بردند که هیچگونه حیاتی در آن وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature Ecology & Evolution، به گفته دانشمندان فرانسوی، دره دالل در اتیوپی هیچ نشانی از زندگی در خود ندارد. این دانشمندان در تایید این یافته خود، عدم وجود هر گونه حیات، حتی از نوع باکتریایی را ذکر می کنند.

کارشناسان مربوطه بر همین اساس، فرضیه پذیرفته شده و همگانی " وجود حیات در صورت وجود آب " را مورد تردید قرار دادند. به گفته آنها: " وجود آب درسیارات را اغلب دلیلی بر وجود حیات در آنها می دانند. درحالیکه تحقیقات ما نشان می دهند که در سیاره زمین، مناطقی وجود دارند که حتی با وجود آب، هیچونه حیاتی بر روی آنها وجود ندارد."

دانشمندان تاکید کردند که دمای آب موجود در دره دالل حدود 109 درجه سلسیوس است و همچنین حاوی مقادیر زیادی منیزیم بوده و بسیار ترش و شور است.  که این باز تاییدی بر آن است که در این آب نمی تواند باکتری و یا عناصر مضر وجود داشته باشد. در چنین شرایطی سلول های زنده نابود می شوند.

پیشتر در ماه می به گزارش Nature، دانشمندان اسپانیایی، صدها باکتری بسیار کوچک در رسوب نمکی ته این دره کشف کردند، این تحقیقات در آن زمان به هدف کشف نشانه های حیات در شرایط سیستم های هیدروترمال (گرمابی) سیارات دیگر انجام شده بود. اما دانشمندان فرانسوی، یافته های آنها را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала