واکنش عجیب سازمان حفاظت محیط زیست: شکار کنید اما پنهانی +عکس، ویدئو

© Fotolia / NspoonerМужчина с металлоискателем
Мужчина с металлоискателем - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون محیط زیست در توجیه فیلم شکار کل در استان یزد گفت شکار با مجوز سازمان انجام شده اما انتشار فیلم و عکس از آن ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار ویدئویی از شکار یک کل جوان در «قرق علی‌آباد چهل‌گزی» واقع در استان یزد، موجی از واکنش‌های کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت. در این ویدئو شکارچی شکار خود را به نمایش گذاشته و ضمن هدیه کردن آن به شکارچیان سرزمینش امیدوار است لذت چنین شکاری نصیب آنها نیز شود.

کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتشار تصاویر این شکار گفت: «این اقدام نوعی ضد ارزش بوده که شکارچی بیشتر برای خودنمایی مبادرت به این کار کرده است. هرچند شکار انجام شده در یکی از قرق‌های اختصاصی بخش خصوصی استان یزد که از سال ۹۵ و در چهارچوب مجوز‌های قانونی صادره بوده، اما انتشار عکس و فیلم آن که باعث جریحه‌دار شدن عواطف دوست‌داران حیات وحش کشور شد، مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست نیز است و پس از این در صورت تکرار با صاحبان قرق برخورد خواهد شد.»

View this post on Instagram

A post shared by kilip_spoort (@kilip_spoort) on

کاربران با ابراز تاسف، این اقدام را نوعی خیانت عنوان می‌کنند که باید برای آن مجازات در نظر گرفته شود و بر این باورند نباید نسل این حیوانات از بین برود‌. این کاربران دلیل شکار کردن را جستجو می‌کنند و سوالاتی را مطرح می‌کنند که آیا این شکارها برای تفریح است، برای پول و یا برای سیر کردن شکم‌شان است؟! و اینکه چگونه شکار آزاد و انتشار تصاویر آن ممنوع است؟! آنها عقیده دارند این شکارچیان برای افراد بانفوذ شکار می‌کنند، در غیر این صورت تصاویر و ویدئوهای آن را به اشتراک نمی‌گذاشتند.
جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند جای نگرانی دارد که چنین افرادی در راس کار هستند و این‌گونه از شکارچی و شکار حیوانات حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала