20 سال کار پشت میزی به طور کامل ظاهر ما را تغییر می دهد

© Fotolia / Drobot Dean20 سال کار پشت میزی به طور کامل ظاهر ما را تغییر می دهد
20 سال کار پشت میزی به طور کامل ظاهر ما را تغییر می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان بریتانیایی در پژوهشی به تازگی دریافتند که کار بدون تحرک تا چه میزان برای سلامت انسان خطرناک و مضر است.

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان ویدئوی منتشر شده در یوتیوب درباره نتایج این پروژه گفتند. کارشناسان در یک مثال "زنده" نشان دادند چه مشکلی برای سلامتی فردی که ساعات طولانی را جلوی مانیتور کامپیوتر می گذراند ممکن است بوجود بیاید.
به گفته هافپوست، متخصصان رفتارهای انسانی و حمایت از نیروی کار، با بررسی بیش از سه هزار نفر از کارمندان اداری از فرانسه، آلمان و انگلیس انجام داده و دریافتند که از چه بیماری هایی بیشتر آنها رنج می برند.

از شایع ترین شکایات، کمردرد، چشم و میگرن بود. علاوه بر این ها، پاسخ دهندگان از اختلالات بینایی، افزایش وزن و تعدادی از بیماری های دیگر گفتند.

بر اساس نتایج تحقیقات، مقرر شد چهره مومی به نام "ایما" ایجاد شود و او را "همکار آینده" نامیدند. این الگو، به متخصصان نشان داد كه بعد از 20 سال كار بی تحرک چه چیزهایی در بدن انسان تغییر خواهند کرد.

"اما" از کمر درد و گردن ناشی از نشستن در طولانی مدت، رگهای واریسی به دلیل ضعف جریان خون، سوزش چشم رنج می برد. وی به دلیل نداشتن تحرکات فیزیکی، دستان لکه دار و تورم مچ دست به دلیل تکرار مکرر حرکات تکراری، عضلات ضعیفی دارد، پوست کمرنگ مایل به رنگ زرد به دلیل عدم وجود نور طبیعی است.

علاوه بر این، وی از افزایش وزن و شاخص بدنی بدی برخوردار است و به دلیل کیفیت پایین هوای داخل محل کار، بدن و گوش و بینی اش مودار است.

ویلیام حایم یکی از نویسندگان این پروژه تأکید کرد که زندگی بی تحرک به طور کامل شیوه ظاهری ما را تغییر خواهد داد.

این محقق مطمئن است که افراد باید زمان کمتری را پای مانیتورها بگذرانند، استراحت منظم انجام دهند، کمتر بنشینند، بلند شوند و بیشتر راه بروند.

به گفته حایم، مسئولیت بهبود شرایط کار بر عهده خود کارمندان و کارفرمایان آنها است.
وی خواستار ایجاد فضای بیشتر در دفاتر است که کارگران بتوانند در آنجا قدم بزنند و میزهایی را قرار دهند که نه تنها بتوانند در آن بنشینند بلکه بتوانند بایستند.

حایم خلاصه کرد: خیلی دیر شده برای "اما".  اما کسانی که اکنون در دفتر کار می کنند می توانند کارهای زیادی برای بهبود زندگی خود انجام دهند.

پیش از این، رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود که وزارت بهداشت روسیه به کارفرمایان پیشنهاد می کند که برای کمک به کاهش فشار روانی و استرس و همچنین کاهش خستگی، استراحت های فیزیکی را برای کارمندان ترتیب دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала