صاحبان سگ، عمری طولانی‌تر دارند +عکس

© Depositphotos.com / NatashaFedorovaسگ حبس شده در خودرو بوق می زند+ فیلم
سگ حبس شده در خودرو بوق می زند+ فیلم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سگ‌ها بر سلامت صاحبان‌شان تاثیرات مثبت دارند و آنها را از مرگ زودرس محافظت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، زندگی با حیوانات خانگی مزایای مهمی در حفظ سلامتی صاحبان آنها دارد. کارولین کرمر، متخصص غدد درون‌ریز از دانشگاه تورنتو کانادا در گفت و گویی در خصوص این تاثیرات مثبت گفت: «خطر ابتلا به مرگ زودرس در صاحبان سگ، نسبت به سایر افراد، ۲۴ درصد کمتر است. در افرادی که سکته مغزی یا سکته قلبی را تجربه کرده‌اند، این اثر حتی بیشتر است.»

View this post on Instagram

A post shared by DW Persian دویچه‌وله‌فارسی (@dw_persian) on

مطالعات تحقیقات سوئدی نیز نشان داده که صاحبان سگ پس از یک بیماری قلبی عروقی شدید، سالم‌تر از سایرینی که سگ ندارند، زندگی می‌کنند. در این میان، بسیاری از متخصصان قلب، به اثرات درمانی سگ‌ها اعتقاد دارند و حتی نگهداری از سگ را برای بیماران‌شان تجویز می‌کنند. یک مطالعه نشان داده است که فقط نوازش کردن سگ‌ها می‌تواند فشار خون را به اندازه دارو کاهش دهد.

View this post on Instagram

A post shared by شرکت فنی مهندسی کیهان رایانه (@keyhanrayaneh) on

کاربران بسیاری در این رابطه اظهار نظر داشتند. بسیاری از کسانی که موافق نگهداری سگ هستند به وفاداری سگ اعتقاد دارند و او را دوست باوفایی می‌خوانند که هرگز صاحب خود را ترک نمی‌کند. آنها معتقدند نگهداری از سگ و تحرک داشتن او باعث می‌شود صاحبش نیز فعالیت داشته باشد و این کمک بزرگی در سلامتی فرد خواهد داشت. اما تعدادی از همین کاربران نیز عقیده دارند نگهداری از سگ در محیطی باز بسیار بهتر از آپارتمان است.
گروهی از کاربران مخالف، معتقدند شخصی که از نگهداری گربه و سگ نگهداری می‌کند به بیماری‌های ریوی دچار می‌شود و دوری از حیوانات خانگی را برای تضمین سلامتی توصیه می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by انسانم ارزوست (@kish_animal_rescue_angel) on

جمعی از کاربران نیز با عنوان اینکه سگ در اسلام نجس است، عقیده دارند وجود سگ در زندگی افراد خلق و خوی انسانی را تغییر می‌دهد و به خوی حیوانی نزدیک می‌کند.
نظر برخی دیگر از کاربران این است که چنین خبرهایی به قصد تغییر افکار و سلیقه جامعه بالاخص جوانان منتشر می‌شود تا جامعه سبک زندگی دیگری به خود بگیرد و بدین ترتیب زندگی با خانواده در میان جوانان کم‌رنگ‌تر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала