چهل تیغ کردن نوزادان برای رفع زردی +عکس

© Fotolia / Olegphotorنوزاد در بغل پرستار
نوزاد در بغل پرستار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درمان زردی نوزاد با ضربه‌های مکرر تیغ بر بدن او تحت عنوان چهل تیغ کردن، این از روش‌های غیرعلمی است که پزشکان نسبت به آن هشدار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، عمل چهل تیغ کردن از روش‌های طب سنتی برای پاکسازی اعضای خاص نوزاد از جمله کبد، طحال، ریه و تقویت سیستم ایمنی بدن او می‌باشد که در بازده زمانی روز چهل تولد نوزاد تا سه ماهگی او انجام می‌شود و از گذشته در برخی از اقوام ایرانی مرسوم بوده است.

نفیسه یکتا معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و نائب رئیس انجمن علمی طب سنتی به عواقب استفاده از روش چهل تیغ کردن نوزاد برای درمان بیماری زردی اشاره کرد و اظهار داشت: «درمان‌های که تحت عنوان درمان زردی نوزاد با استفاده از ضربه‌های مکرر و متعدد تیغ به نقاط مختلف بدن نوزاد از جمله شکم، پشت کمر و گردن مطرح می‌شود، از نظر علم طب سنتی به هیچ عنوان پایه و اساس علمی ندارد و در هیچ یک از منابع معتبر طب سنتی مطلبی درباره درمان زردی نوزاد با چهل تیغ کردن نداریم. البته می‌توان با تشخیص درست از طب سنتی در کنار درمان اصلی برای تخفیف زردی نوزاد کمک بگیریم ولی والدین باید بدانند که به هیچ عنوان اینگونه روش‌ها هیچ پایه و اساس علمی ندارند.»

View this post on Instagram

A post shared by اخبار داغ گرونی/بدبختی/فلاکت (@khabar.fori) on

بسیاری از کاربران انجام عمل چهل تیغ کردن را خرافات و ریشه در جهل می‌دانند و عنوان می‌کنند این روش‌ها پایه علمی ندارند و طب سنتی را نیز زیر سوال می‌برند. جمعی دیگر از کاربران با بیان اینکه برخی افراد با مطالعه کتاب‌ها و جزوات طب سنتی، در عطاری‌ها اقدام به تجویزهای خودسرانه می‌کنند، معتقتدند این موارد از دلایل اصلی رواج رفتارهای غیرعلمی و اشتباه در جامعه می‌باشد.

برخی از کاربران نیز با اشاره به عمل حجامت، عنوان می‌کنند حجامت لاله گوش برای نوزادانی است که درجه زردی‌شان به سختی پایین می‌آید، مناسب است اما برای این کار بهتر است شخصی که در این زمینه تخصص دارد آن را انجام دهد.
عده‌ای از کاربران خانواده‌های این نوزادان را محکوم می‌کنند که به خودت اجازه می‌دهند نوزاد چند روزه را به دست شخصی بسپارند که بر بدن او تیغ بکشد، تا مگر از زردی او کم شود که ممکن است اصول بهداشتی نیز رعایت نشده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала