موشهای راننده+ویدیو

© Photo / Jean-Jacques Boujotموش راننده+ویدیو
موش راننده+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان به موشها آموزش دادند تا برای بدست آوردن غذا، رانندگی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیو ساینتیست، موش ها می توانند به کنترل و هدایت یک ماشین ریز تسلط پیدا کنند و این نشان می دهند که مغز آنها انعطاف پذیرتر از چیزی است که فکر می کردیم. از این یافته می توان برای درک چگونگی یادگیری مهارتهای جدید و چگونگی تأثیر شرایط بر تواناییهای ذهنی استفاده کرد.

می دانیم که جوندگان می توانند یاد بگیرند که اشیاء را از یکدیگر تشخیص دهند، میله ها را فشار داده و راه خود را در تونل مارپیچ پیدا کنند. کلی لامبرت از دانشگاه ریچموند می گوید، این آزمایش ها اغلب برای بررسی تأثیر شرایط مغز بر عملکرد مورد استفاده قرار می گیرند، اما این فقط یک بخش کوچک از توانایی های حیوانات را نشان می دهد.

لامبرت و همكارانش از این كه موش ها می توانند كارهای پیچیده تری، مثل رانندگی را یاد بگیرند، تعجب کردند.

آنها یک ماشین کوچک ساختند و درون آن میله هایی قراردادند که باعث تغییر حرکت ماشین می شد. آنها به شش موش ماده و یازده موش نر آموزش رانندگی دادند. موش ها وقتی که درست رانندگی می کردند با غذا به آنها پاداش داده می شد.

لامبرت گفت: این کشف كه موش ها می توانند اتومبیلها را هدایت كنند، نشان دهنده "نوروپلاستیسی" بودن مغز آنهاست. این توانایی برای پاسخگویی در برابر چالش های جدید استفاده می شود. او می گوید: "من معتقدم كه موش ها از آنچه بیشتر مردم تصور می كنند باهوش تر هستند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала