احتمال وجود موجودات فرا زمینی رد شد

© Flickr / Kevin Dooleyاحتمال وجود موجودات فرا زمینی رد شد
احتمال وجود موجودات فرا زمینی رد شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دیرینه شناس از دانشگاه وان انگلستان اظهار داشت که بشریت می تواند تنها تمدن هوشمند جهان باشد.

به گزارش اسپونیک به نقل از The Conversation، نیکلاس لانگریچ،  دیرینه شناس دانشگاه وان انگلستان معتقد است: "  بسیاری از دستاورد های مهم تکاملی، از جمله هوش ، فتو سنتز و چند سلولی بودن، وقایع منحصر به فرد و در نتیجه دور از انتظار در تاریخ توسعه حیات وحش بوده اند. بعضی اوقات موجودات زنده متعلق به گروههای مختلف، ساختارهای آناتومیک مشابهی از جمله چشم، پا و فک و همچنین یک شکل بدن ساده در حیوانات دریایی ایجاد می کنند. این هم گرایی، ویژگی تکامل همگرا نامیده می شود و در ارگانیسم هایی که در شرایط محیطی مشابه زندگی می کنند رخ می دهد. 

تکامل انسان - اسپوتنیک ایران
تکامل انسان ادامه دارد

با این حال، هم گرایی ارگانهای پیچیده در موجودات زنده یک گروه Eumetazoa (هوپس زیان) یا موجودات چند سلولی واقعی رخ می دهد. این شامل همه گونه های حیوانات با ساختار چند سلولی، تقارنی، اندام های گوارشی، عضلات و سیستم عصبی است. برای این گروه، نمونه های زیادی از هم گرایی شناخته شده است، اما به نظر می رسد حتی پیدایش یک بدن پیچیده منحصر به فرد بوده است. علاوه بر این ، در طول تکامل Eumetazoa، حوادث دیگری نیز رخ داده که دیگر در این گروه تکرار نشده اند: اسکلت داخلی، دستگاه تولید مثل جنسی و رشد هوش. 
تغییرات عمده تکاملی در فواصل زمانی بزرگ رخ داده است. فتو سنتز 1.5 میلیارد سال پس از پیدایش زمین، چند سلولی های پیچیده، پس از 2.7 میلیارد سال، موجودات پیچیده پس از 4 میلیارد سال ظاهر شدند و هوش انسانی 4.5 میلیارد سال طول کشید تا بوجود آید. 
لانگریچ معتقد است که تعدادی از دستاوردهای تکاملی منحصر به فرد که منجر به ظهور انسان شده اند، می توانند به عنوان یک سری از برنده های قرعه کشی در نظر گرفته شوند که احتمال کلی آن بسیار کم است. اگر هر یک از گونه ها در تنها یک درصد موارد رخ دهند، هوش در تنها یک صد هزار میلیارد-م جهان سکونت دیده می شود. اگر جهان های مسکونی نادر هستند، پس بشریت تنها تمدن هوشمند در کهکشان راه شیری یا حتی در جهان مرئی است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала