متوسط سن زائرین ایرانی در اربعین +عکس

© AP Photo / Hadi Mizbanخنثی شدن عملیات انتحاری دو مهاجم به زائرین اربعین
خنثی شدن عملیات انتحاری دو مهاجم  به زائرین اربعین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان حج و زیارت در جریان بازدید از ایستگاه‌های خدمات رسانی زائرین عنوان کرد متوسط سن زائران ایرانی در اربعین امسال، ۴۴ سال است.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در جریان بازدید از موکب‌های مردمی و نحوه خدمات دهی آنها به زائرین، گفت: «همه کسانی که در این موکب‌ها به زائران خدمت می‌کنند با همه وجود در این عرصه حضور یافته‌اند و این خدمت توام با عشق و محبت و رفتار‌های زیبای انسانی است. و همه این مجموعه‌ها در حوزه عملکرد، نوع و سطح خدماتی که می‌دهند وضعیت خوبی داشتند چنانکه عموما بین ۳ تا ۶ هزار نفر را در شبانه روز خدمات تغذیه‌ای و اسکان به شیوه‌ای بسیار منظم می‌دهند.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

ایشان با بیان اینکه امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین ۴۴ سال است، گفت: «در این میان در بین زائران افراد مسن هم کم نبودند چنانکه مسن‌ترین زائر امسال ما در میان مردان محمد سنجری با ۱۰۷ سال و نیز مسن‌ترین در میان بانوان سکینه سواعدی با ۱۱۳ سال سن، زائر حرم اباعبدالله (ع) بودند. و کوچکترین زائر ما هم دو نوزاد یک ماهه به نام‌های علی عامری و زهرا السادات آژ هستند.»
وی تصریح کرد با توجه به این شرایط، از موکب‌ها خواسته‌ایم که تمرکز و اولویت را در ارائه خدمات بویژه در حوزه اقامت به بانوان و نیز افراد مسن و سالخورده و کودکان بدهند.

کاربران عنوان می‌کنند در راهپیمایی بزرگ اربعین بزرگ و کوچک، پیر و جوان با هر شرایطی حضور پیدا می‌کنند و بسیاری از آنها به آرزوی دیرینه خود می‌رسند. آنها عقیده دارند امسال گروه بیشتری از جوانان در پیاده‌روی اربعین حضور دارند، به همین دلیل متوسط سن زائرین ۴۴ سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала