فن‌آوری تبدیل رطوبت هوا و مه به آب +عکس، ویدئو

© Fotobank.ru/Getty Images / Victor Moriyamaبرگزاری پنجمین نشست کار گروه مدیریت منابع آب ایران و روسیه در مسکو
برگزاری پنجمین  نشست کار گروه مدیریت منابع آب ایران و روسیه در مسکو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتکار تولید آب از رطوبت و مه توسط یک سازمان غیرانتفاعی در پرو، برای کمک به افرادی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، تولید آب از رطوبت و مه یکی از فناوری‌های به نسبت جدیدی است که در آن رطوبت موجود در هوا تحت فشار متراکم شده و طی فرایند خنک‌کنندگی به آب تبدیل می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Creating Water Foundation (@creating_water) on

گرفتن آب از مه برای اولین بار در شهر لیما، در کشور پرو به دلیل اینکه آب و هوا در لیما برای این راه‌حل بسیار مناسب بود، عملیاتی شد. در لیما یک خانواده از هر پنج خانواده به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشته و تقریبا با همکاری ۵۰۰ خانواده و نصب ۶۰ عدد گیرنده مه، حداکثر ۱۰۰۰۰ لیتر در روز توانستند آب بگیرند و زندگی خود را بهبود ببخشند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاربران عملیاتی کردن این ایده را توسعه واقعی می‌دانند و عنوان می‌کنند نمونه صنعتی این طرح در ایران برای تولید آب از رطوبت نیز ساخته شده است. نظر جمعی از کاربران این است که حتی اگر چنین طرحی قابلیت اجرا در مقیاس‌های بزرگ را داشته باشد، آثار زیست محیطی را در پی خواهد داشت و سبب ایجاد تغییرات اقلیمی خواهد شد، چراکه محیط به رطوبت نیاز دارد و نمی‌توان همه رطوبت محیط را گرفت و تبدیل به آب کرد.

View this post on Instagram

A post shared by For Alpaca Lovers • Inkari (@inkari.alpaca) on

گروهی از کاربران این سیستم را در صورتی که گرد و خاک و ریزگرد را جذب نکند و در مناطق آلوده، آلودگی را منتقل نکند، جالب و قابل قبول می‌دانند و عنوان می‌کنند از طرفی در آب استخراج شده به این روش در صورت نیاز نیز می‌توان به صورت مصنوعی املاح اضافه کرد و این موضوع بسیار قابل اهمیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала