معرفی لباس های فضانوردی ناسا برای روی سطح ماه و مریخ + ویدئو

© Fotolia / Andrey Armyagovمعرفی لباس های فضانوردی ناسا برای روی سطح ماه و مریخ + ویدئو
معرفی لباس های فضانوردی ناسا برای روی سطح ماه و مریخ  + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا روز سه شنبه 15 اکتبر دو لباس فضایی را ارائه داد که برای پرواز به ماه و مریخ مورد استفاده قرار می گیرند. مراسم معرفی مذکور دردفتر مرکزی ناسا در واشنگتن برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس اطلاع رسانی ناسا،  لباس فعلی برای سطح ماه، یک قدم بزرگ به جلو در مقایسه با برنامه آپولو است.

جیم براندینستاین، رئیس بخش اطلاع رسانی ناسا در این زمینه گفت: " اگر نسل آپولو را به یاد داشته باشید، نیل آرمسترانگ و ادوین آلدرین روی سطح ماه می‌پریدند، اکنون می‌توانیم واقعاً روی سطح ماه قدم برداریم، و این تفاوت بسیار بزرگی با نسل قبل است."

لباس جدید فضانوردی فاقد کابل است که پیش از این فضانوردان از آن شکایت داشتند، همچنین لباس جدید دارای توانایی بهتری برای مقابله با نفوذ اشعه و گرد غبار روی سطح ماه می‌باشد.

ابن لباس فضانوردی امکان پیاده روی طولانی در سطح ماه به مدت 8 ساعت را می‌دهد، ضمن اینکه برای یک ساعت هم برای موارد اضطراری از منابع ذخیره شده برخوردار است.

خاطر نشان می‌شود که یک لباس برای محافظت از فضانورد در داخل سفینه طراحی شده و دیگری برای پیاده روی بر روی سطح ماه.

وی گفت: " لباس‌های فضانوردی معرفی شده برای برنامه ماه ارائه شده است و برای سفر به مریخ از لباس‌های مشابه با تغییرات اندکی در آنها استفاده خواهد شد."

یادآوری می‌شود که ناسا در نظر دارد تا برای سال 2024 فضانورد به ماه بفرستند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا اواسط دهه 2030 فرود بر روی مریخ نیز باید صورت پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала