کلاهبرداری مدرن از طریق خط ثابت +عکس

© Fotolia / Cocci65حراج تلفن قرمز هیتلر با قیمت ۲۴۳ هزار دلار
حراج تلفن قرمز هیتلر با قیمت ۲۴۳ هزار دلار  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شگردی دیگر که برای خالی کردن حساب عابر بانک و گرفتن رمز دوم از طریق تماس با خط ثابت، کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کلاهبرداران حرفه‌ای با شگرد‌های مختلف همیشه در کمین هستند و ممکن است طعمه خود را هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی شکار کنند.
 خبرهایی مبنی بر روش دیگری از کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شود که با واکنش کاربران همراه شده است. در این روش به طور اتفاقی با یک خط تلفن ثابت تماس گرفته می‌شود و بلافاصله با پاسخ شخص، صدای ضبط شده ورود شخص را به سیستم پرداخت قبوض خوش آمد می‌گوید و درخواست می‌کند جهت پرداخت قبض کلید ۱ را شماره‌گیری کنید. سپس با درخواست شماره کارت و رمز دوم، عنوان می‌کند پرداخت با موفقیت انجام شد. و بدین ترتیب با داشتن شماره کارت و رمز دوم اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند.

بسیاری از کاربران برای اینکه به دام چنین کلاهبرداری‌هایی نیفتاد، اعتماد نکردن را پیشنهاد می‌دهند. آنها ضمن اینکه عنوان می‌کنند در صورت مشاهده، برای جلوگیری از پیشروی آنان بایستی از این کلاهبرداری‌ها شکایت کرد، بر این باورند که کلاهبرداران بانکی بسیار به روز هستند و از مشکلات و معضلات بانکی اطلاع دارند و بر اساس آن ترفندهای‌شان را به کار می‌بندند.
غالب کاربران از نمونه‌های مختلف کلاهبرداری که روزانه با آنها مواجه می‌شود صحبت می‌کنند و معتقدند مردم باید بیشتر محتاط و هوشیار باشند تا به دام چنین کلاهبرداری‌هایی نیفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала