زمان ایده ال برای دست دادن مشخص شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر زمان ایده ال برای دست دادن مشخص شد
زمان ایده ال برای دست دادن مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان اسکاتلندی در پژوهش خود مدت زمانی که مطلوب است طرفین دست یکدیگر را بفشارند، تعیین کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سیناپرس، دکتر امیزه ناگی از دانشگاه داندی اسکاتلند در مطالعات جدید تأثیر نوع دست دادن را در شکل‌گیری روابط اجتماعی بررسی کرده و گفت که دست دادن‌های طولانی و بیش از 3 ثانیه بر روابط تجاری و ارتباطاتی که بر پایه کسب‌وکار ریخته شده باشد، تأثیر منفی گذاشته و موجب بروز اضطراب در طرفین می‌شود.

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه داندی با 36 شرکت‌کننده مصاحبه کردند و در این مصاحبه در مورد کار و آینده شغلی آن‌ها به گفتگو نشستند. سپس این شرکت‌کنندگان به یک محقق دومی معرفی شدند که در برخورد اول و هنگام معرفی، یا با حالت عادی (کمتر از 3 ثانیه) دست می‌داده و یا به‌صورت طولانی (بیش از سه ثانیه) دست می‌داده یا اصلاً دست نمی‌داده است. در این تحقیقات جدید نیز مشخص شد اگر  دست دادن طی یک بازه زمانی زیر 3 ثانیه صورت بگیرد باعث ایجاد احترام و تحکیم روابط می‌شود.

دکتر ناگی افزود: ممکن است که شما تصور کنید دست دادن طولانی باعث ایجاد حس‌گرمی و صمیمیت بین طرفین می‌شود درحالی‌که تأثیر منفی برگیرنده خواهد داشت. سیاستمداران به‌طور ویژه نسبت به دست دادن‌های طولانی علاقه نشان می‌دهند که علاوه بر نشانه حس‌گرمی و صمیمیت، بیشتر از این عمل می‌خواهند اقتدار خود را به نمایش بگذارند؛ اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که شاید این عمل در نگاه خبرنگاران و دوربین‌هایشان چشمگیر و قابل‌توجه باشد اما بر نتیجه کیفیت روابط کاری و شخصی آن‌ها تأثیر منفی گذاشته و آن را به خطر می‌اندازد و می‌تواند واکنش‌هایی در سطح میلیونی مردم داشته باشد.

دونالد ترامپ یکی از سیاستمدارانی است که نشان داده است علاقه دارد دست طرف مقابل را مدت زمانی طولانی بفشارد که این نوع خاص دست دادن‌های وی با روسای دولت‌های مختلفی همچون فرانسه، ژاپن و کانادا؛ خبرساز شده و برای مدت‌ها سوژه رسانه‌های سراسر جهان بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала