شکنجه زنان از آیین‌های سنتی هندوها +ویدئو

© REUTERS / Adnan Abidi بازداشت شش مرد در هند به خاطر قتل یک زن "جادوگر" و فرزندانش
 بازداشت شش مرد در هند به خاطر قتل یک زن جادوگر و فرزندانش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی از شلاق زدن زنان به رسم همیشگی و باستانی توسط کاهنان در هندوستان برای دور ساختن ارواح خبیثه از آنان با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، اهالی روستایی در هند برای دور کردن ارواح خبیثه، زنان و دختران را با شلاق مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. آنها عقیده دارند با این کار شیاطین را از زنان و دختران خود دور می‌کنند و مانع از بیمار شدن آنها می‌شوند.
انتشار ویدئویی از برگزاری این آیین در فضای مجازی با واکنش کاربران همراه شده است. این ویدئو کوتاه لحظه شکنجه زنان و دختران هندی را نشان می‌دهد و در حالی که کاهنان لباس‌های فاخر به تن دارند با شلاق آنان را کتک می‌زنند. نکته قابل توجه این آئین آن است که اگر شخصی پس از ضربات شلاق احساس درد نکند یعنی به تسخیر شیطان در آمده و روح جن و شیطان در او دمیده شده و باید مدت طولانی مورد شکنجه قرار بگیرند تا ارواح خبیث از بدن او خارج شود.

View this post on Instagram

A post shared by رکنا (@rokna.news) on

کاربران بسیاری از دیدن ویدئو و موافقت افراد حاضر با این آیین عجیب و مختص بودن آن برای زنان، بسیار متعجب هستند و عقیده دارند جاهلیت و نادانی همچنان وجود دارد و این حماقت انسانهاست که انتها ندارد. جمعی از کاربران بر این باورند که اگر خرافات کنار اعتقادات دیدنی قرار بگیرد، فجیع‌ترین اتفاقات رخ خواهد داد و این موضوع برای همه ادیان صدق می‌کند. گروهی از کاربران نیز معتقدند اعتقادات هر آئینی خارج از آن آیین، خرافات و مسخره به نظر می‌آید. از طرفی همین خرافات، دین و مذهب افسار و ابزاری هستند برای هدایت مردمان توسط حاکمان است و تا زمانی که بنده‌پرستی و مرده‌پرستی باور خرافات حاکم باشد از خداپرستی دور می‌شویم.

گروهی دیگر این سوال را مطرح می‌کنند برای خارج کردن شیطان از بدن مردها چه چیزی در نظر گرفته‌اند؟! اما تعدادی از کاربران معتقدند، تا زمانی که اعتقادات و باورهای دیگران به کسی آسیبی نزند، بایستی نه تنها به آنها کاری نداشته باشیم بلکه احترام نیز بگذاریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала