با مراحل سزارین آشنا شوید +ویدئو، عکس

© Fotolia / dubova یک زن چینی در ده سال چهارده مرتبه باردار شد
یک زن چینی در ده سال چهارده مرتبه باردار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه مراحلی در زایمان به روش سزارین طی می شود!

به گزارش اسپوتنیک، عمل سزارین نوعی زایمان غیرطبیعی است که در آن نوزاد با ایجاد برشی در دیواره شکم و رحم مادر خارج می‌شود. در شرایط ویژه‌ای که زن باردار به دلایل پزشکی توانایی یک زایمان طبیعی را نداشته باشد از روش سزارین که نوعی عمل جراحی است استفاده می‌شود تا زایمان میسر گردد. در ویدئو زیر این مراحل را در دو دقیقه مشاهده می‌کنید.

View this post on Instagram

A post shared by پزشکی روز (@pezeshkirooz) on

حدود یک چهارم زنان آمریکا از این روش استفاده می‌کنند. برای این زایمان از قبل برنامه‌ریزی شده است و باید از شب قبل آماده بود. حدود ۸ ساعت قبل از عمل نباید چیزی خورد و یا نوشید، چون بیهوشی سرعت هضم را کند می‌کند و ممکن است منجر به استفراغ کردن شود. بنابراین ممکن است پزشک داروی ضد اسید معده تجویز کند که از حالت تهوع جلوگیری کند و همچنین آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز کند. بهتر است قبل از عمل دوش گرفت. در بیمارستان اقدامات اولیه توسط پرسنل انجام می‌شود و از تزریق اپیدورال در نخاع برای بی‌حسی استفاده می‌شود. برای جراحی برش‌های افقی بالای محل رویش مو داده می‌شود و طبیعی است که در زیر شکم درد احساس شود. پوست، عضله، محدوده زیر شکم و مثانه از رحم کنار زده می‌شود. یک شکاف در رحم و کیسه آب داده می‌شود و جنین، از سر بیرون آورده می‌شود. بند ناف بسته و بریده می‌شود و ظاهر، ضربان قلب، حالت صورت، فعالیت و تنفس او بررسی می‌شود، همزمان جفت جنین نیز برداشته می‌شود و پزشک جراح زیر شکم، عضله و پوست را بخیه می‌زد. زمان خوبی برای ارتباط پوستی مادر و نوزاد است که او در آغوش بگیرد. مجموع پروسه معمولا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

View this post on Instagram

A post shared by مرکز مشاوره مامایی طلوع.آمل👶 (@laleh.lohrasbi) on

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند به همین سادگی که در ویدئو می‌بینید نیست و بسیار سخت و دردناک است. این کاربران با توجه به تجارب خود زایمان طبیعی یا غیرطبیعی را پیشنهاد می‌دهند. گروهی از کاربران معتقدند با توجه به وضعیت مادر، پزشک تصمیم می‌گیرد که چه زایمانی صورت بگیرد و مسئله مهم سلامتی مادر و نوزاد و همراهی و توجه به مادر در طی این پروسه است.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала