ماجرای بیماری ایدز در لردگان چه بوده است +ویدئو، عکس

© Flickr / World Bank Photo Collection بیماری ایدز
بیماری ایدز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم لردگان چرا به وزارت بهداشت اعتراض دارند؟

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا در شهرستان لردگان به ویروس ایدز حرف و حدیث های زیادی را در پی داشته که با واکنش بسیاری از کاربران روبرو شده است.

View this post on Instagram

A post shared by ایل بزرگ بختیاری (@ile.bakhtiary90) on

بعضی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان در استان چهارمحال و بختیاری دست به تجمع و اعتراض زدند و معتقد بودند که مامور بهورز شبکه بهداشتی وزارت بهداشت عامل انتقال ویروس ایدز به روستاییان بوده است و این اتفاق بعلت سرنگ آلوده او افتاده است اما وزارت بهداشت نظر دیگری دارد.

View this post on Instagram

A post shared by lυr αɴdιѕн (@lorandish) on

سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرده است که بهورز بی تقصیر است و از مسئولان قوه قضائیه خواسته است که او را آزاد کنند. همین امر سبب شد تا این قضیه حساس تر شود و رئیس مجلس به اعضای کمیسیون بهداشت ماموریت داد تا برای بررسی دقیق تر موضوع به لردگان بروند.

View this post on Instagram

A post shared by lυr αɴdιѕн (@lorandish) on

 

البته ناگفته نماند که وزارت بهداشت هم شفاف ماجرا را توضیح نداده و اعلام کرده موضوع محرمانه است. علت آن هم حساسیتی است که روی این بیماری و انگی است که در مورد این بیماری وجود دارد به همین علت خیلی از افراد برای انجام آزمایش تشخیصی مراجعه نمی کنند تا به موقع تشخیص داده شوند.

View this post on Instagram

A post shared by lυr αɴdιѕн (@lorandish) on

معاون وزیر بهداشت علیرضا رئیسی در مصاحبه با ایرنا اعلام کرده است که تا الان کمتر از ۷۰ نفر مبتلا شناسایی شده اند و بزودی کل آمار مبتلایان در این روستا مشخص می شود و پیش بینی ما این است حداکثر ۵ درصد جمعیت روستا (یعنی زیر ۹۰ نفر) در این روستا مبتلا باشند. رئیسی معتقد است که ادعای سرنگ آلوده ادعای برخی از افراد روستا است که درست نیست. ۳۳ هزار بهورز در روستاهای کشور فعال هستند که صادقانه در حال خدمت هستند اما اگر چنین ادعایی ثابت شود، ما با اشد مجازات حاضریم خطاکار را تنبیه کنیم.

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

عده ای از کاربران معتقدند که این ادعای وزارت بهداشت درست نیست و قصد بدنام کردن لر ها و بختیاری ها را دارد در صورتی که آنها کاملا سالم زندگی می کنند. به گفته این دسته از کاربران، کودک یکساله و دو ساله نیز در جمع بیماران حاوی ویروس HIV وجود دارد در صورتی که پدر و مادر او بیمار نیستند و این مسئله ادعای وزارت بهداشت را که بدلیل تزریق معتادان و روابط نامشروع شیوع پیدا کرده رد می کند.
سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرده است که دلیل شیوع این ویروس هر چه که باشد خود را مکلف به درمان این بیماران می دانیم. عده ای از کاربران عنوان کردند که در این شرایط حساس وزیر بهداشت باد در میان مردم لردگان باشد و خود او شخصا موضوع را پیگیری کند. بعضی از کاربران نیز خواهان پیگیری موضوع از طریق سازمان جهانی بهداشت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала