بشریت فاجعه جدیدی را پیش بینی کرد

© Sputnik / Anton Denisovبشریت فاجعه جدیدی را پیش بینی کرد
بشریت فاجعه جدیدی را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به عقیده محققان در آینده نزدیک بشر با کمبود فسفر مواجه می شود که می تواند به گرسنگی مردم کل کره زمین و نارسایی محصولات منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Science Alert، یک گروه بین المللی از متخصصان نتیجه گرفتند که در آینده نزدیک ممکن است بشریت با کمبود حاد فسفر روبرو شود که برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است.
دلیل این کمبود که می تواند به گرسنگی منجر شود، استفاده غیرمنطقی از کودهای معدنی است که در اقیانوس ها شسته می شوند.

براساس این انتشار، طی 50 سال گذشته تعداد کودهای فسفر مورد استفاده 50 بار افزایش یافته است و تا سال 2050 پیش بینی می شود تقاضا برای آنها دو برابر شود.
اگر هیچ کاری برای حفظ عنصر انجام نشود، ممکن است به زودی ذخایر آن رو به اتمام رود.
برخی از مدلهای نظری پیش بینی می کنند که در سطوح فعلی مصرف، فسفر موجود پس از 80 سال ممکن است ناپدید شود و باعث نارسایی محصول شود. طبق تخمین های محافظه کارانه تر، این اتفاق 400 سال اتفاق می افتد و بدبین ترین پیش بینی ها حاکی از یک دوره 40 ساله است.

به گفته دانشمندان، شرط اصلی برای جلوگیری از بحران، کاهش استفاده از فسفر و همچنین ایجاد راهکارهای استفاده مجدد از آن است. ایجاد سیستم چرخشی بسته استفاده از فسفات ها را تا 46 برابر کود، سوخت یا مواد غذایی مجاز می کند. در حال حاضر هیچ راه حل شناخته شده ای برای مشکل فعلی وجود ندارد که بر اکوسیستم  و جانوران آبی آلوده به کود کمک کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала