اپل واچ ناجی پدر دوچرخه‌سوار +عکس

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezضبط لحظه قتل خاشقجی توسط اپل واچ وی
ضبط لحظه قتل خاشقجی توسط اپل واچ وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قابلیت تشخیص سقوط ساعت هوشمند اپل، جان شخص دیگری را نجات داد و این اتفاق مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ساعت هوشمند اپل با قابلیت‌های ویژه‌اش جان انسان دیگری را نجات و بار دیگر مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. اپل واچ این‌بار پدری را نجات داد که قرار بود با فرزندش در کوهستان دوچرخه‌سواری کند. اما قبل از رسیدن فرزند پدر دچار سانحه می‌شود، از دوچرخه سقوط می‌کند و بیهوش می‌شود. این اتفاق از طریق اپل واچ سری چهار که قابلیت تشخیص سقوط آن فعال بود، به همراه موقعیت مکانی به فرزند گزارش می‌شود. این ساعت هوشمند با توجه به فعال بودن قابلیت تشخیص سقوط، به صورت خودکار با 911 تماس می‌گیرد و به سرعت برای مصدوم آمبولانس فرستاده می‌شود که او را به بیمارستان منتقل کند. و زمانی که پسر او به محل حادثه می‌رسد اثری از پدر نمی‌بیند و با دریافت پیغامی از ساعت که بر دست پدرش بسته شده بود، موقعیت جدید که بیمارستان بوده است برایش ارسال می‌شود و او خود را به پدر می‌رساند که توسط ساعت هوشمند اپل نجات یافته بود. این شخص با انتشار تجربه‌اش در فضای مجازی از استفاده از ساعت هوشمند اپل و قابلیت تشخیص سقوط آن، به کاربران توصیه کرده قابلیت تشخیص سقوط را فعال کنید و شماره نزدیکان خود را وارد کنید تا در مواقع اضطراری به آنها خبر دهد و به یاری شما بیایند.

View this post on Instagram

A post shared by مجله خبری (@majaleh_khabari) on

کاربران از نمونه‌های بسیاری که توسط اپل واچ نجات یافته‌اند سخن می‌گویند و این ساعت هوشمند را بسیار کاربردی و نجات‌گر می‌دانند. اما جمعی از کاربران این خبر را تبلیغی نامحسوس برای ساعت‌های هوشمند اپل می‌دانند و این احتمال را می‌دهند که قیمت فروش آن بالا برود. بسیاری از کاربران ایرانی نیز ضمن بیان جملاتی با محتوی طنز، ساعت هوشمند اپل را با تفاوت‌ها و کم و کاستی‌های موجود در ایران برای ارسال نیروهای امدادی در صحنه حادثه برای نجات حادثه دیدگان مقایسه می‌کنند و اظهار تاسف می‌کنند. تعدادی از این کاربران عنوان می‌کنند با توجه به قابلیت‌های اپل واچ، آن را خریداری کرده‌اند اما در ایران شماره فوریت‌های پزشکی فعال نمی‌شود. گروهی از کاربران نیز معتقدند در جایی که جان انسان‌ ارزش داشته باشد چنین تکنولوژی‌ای نیز وجود خواهد داشت.

View this post on Instagram

آقایی با پدرش قرار بوده برن #دوچرخه_سواری تو کوهستان ...اما پدرش قبل از رسیدن به محل موردنظر، از دوچرخه سقوط بدی میکنه و بیهوش میشه. ولی چون #اپل واچ سری چهار به دستش بوده، ساعت به خاطر داشتن قابلیت تشخیص سقوط، این سقوط رو متوجه میشه، به این اقا یه پیام میده که پدرش سقوط کرده و مکان سقوط رو هم براش میفرسته. بعدش این ساعت با۹۱۱ تماس میگیره و محل سقوط رو براشون میفرسته تا امبولانس بفرستن. اما این اقا وقتی خودش رو به محل سقوط میرسونه اثری از پدرش نمیبینه، همون موقع پیامی دیگه ای از ساعت میاد که مکان پدرش عوض شده و مکان جدید که بیمارستان هست براش فرستاده میشه. ظاهرا کمتر از نیم ساعت بعد از سقوط، امبولانس به محل موردنظر رسیده و پدرش رو به بیمارستان منتقل کرده. وضع پدرش هم حالا خوبه و فقط صورتش ورم هایی داره. این اقا به همه کاربران #اپل_واچ توصیه کرده قابلیت تشخیص سقوط رو فعال کنن و شماره نزدیکان رو وارد کنن تا ساعت در مواقع اضطراری به اونها خبر بده.

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала