کراوات زدن در ایران بدون ممنوعیت +ویدئو

© Fotolia / Pressmasterایجاد سایت های ویژه برای پدران جوان در روسیه
ایجاد سایت های ویژه برای پدران جوان در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کراوات زدن در ایران آزاد است و هیچ ممنوعیت قانونی با آن وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک،انتشار بخشی از یک گفت و گوی تلویزیونی در رابطه با ممنوع بودن بستن کروات در ایران، در فضای مجازی مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفت و واکنش‌هایی را به دنبال داشت. در این ویدئو کوتاه مجری جوان با این پرسش که آیا کراوات زدن در ایران جرم است، پاسخ خود را از وکیل دادگستری، سید محمود علیزاده طباطبایی مهمان برنامه در خصوص ممنوع بودن بستن کراوات دریافت کرد. علیزاده طباطبایی گفت: «کروات نه جرم و نه مشکل شرعی دارد. مبنای اداره کشور قانون است. مبنای روابط مردم با حکومت، حکومت با مردم و مردم با مردم قانون است. ولی متاسفانه مثل اینکه قوانین نانوشته‌ای هست که اعتباری ندارد. این بیشتر از مراجع مذهبی مطرح شد که کراوات تشبیه شدن به غیرمسلمان‌هاست، در صورتی که کت و شلوار نیز همان است.»

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

با انتشار این ویدئو در صفحات اجتماعی کاربران بسیاری نسبت به این موضوع نظرات مختلفی را عنوان می‌کنند. این کاربران عقیده دارند در موارد بسیاری کشور ایران بر اساس همین قوانین نانوشته اداره می‌شود که مردم را از حق و حقوق اولیه‌ خودشان همچون حق اعتراض مدنی، تجمعات مسالمت آمیز، آزادی قلم، آزادی اندیشه و آزادی رسانه، تفتیش عقاید و موارد دیگر منع می‌کند. جمع دیگری از کاربران به موارد بسیاری مانند ماشین‌های خارجی که تولید و محصول خارج هستند و تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از آنها استفاده می‌کنند، اشاره کرده و معتقدند اگر منعی برای کروات زدن وجود دارد، می‌بایست برای استفاده از این موارد نیز وجود داشته باشد و استفاده از آنها نیز ممنوع شود.
برخی از کاربران اما عنوان می‌کنند دلیلی برای استفاده از کراوات در جامعه وجود ندارد و معتقدند این رفتار، غرب زدگی است و غالبا جوان‌ها برای آراستگی بیشتر و شیک بودن تمایل به بستن کراوات دارند.

View this post on Instagram

A post shared by نقطه چين (@noghtechin12) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала