محققان بزرگترین فاجعه تاریخ را تایید کردند

© Photo / Pixabayمحققان بزرگترین فاجعه تاریخ را تایید کردند
محققان بزرگترین فاجعه تاریخ را تایید کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان دانشگاه ویتواتر سراند، واقع در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی شواهد جدیدی را در تایید فاجعه ای که مدت ها پیش در زمین رخ داده بود تایید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه ویتواتر سراند(واقع در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی) شواهدی را یافتند که نشان می دهد تقریباً 13 هزار سال پیش یک دنباله دار یا سیارک به زمین برخورد کرده است.

این فاجعه جهانی منجر به تغییرات آب و هوایی شد که به عنوان سرد شدن ناگهانی زمین شناخته می شود(10730-9700 قبل از میلاد) و همچنین باعث انقراض بسیاری از گونه های جانوری شد. محققان آفریقای جنوبی نمونه سنگ های استخراج شده از ذخایر ذغال سنگ نارس را در استان لیمپوپو در آفریقای جنوبی تجزیه و تحلیل کردند و توانستند غلظت بالایی از پلاتین پیدا کنند که در سنگ های آسمانی نیز یافت می شود.

به عقیده آنها، این مورد دلیل دیگری به نفع فرضیه برخورد یک شیء بزرگ فضایی - یک دنباله دار یا سیارک به زمین است که احتمالاً در شمال گرینلند سقوط کرده است، جایی که در 12800 سال قبل یک دهانه به قطر 31 کیلومتر بوجود آورده است. تغییر آب و هوایی که باعث سردی زمین شده بود ناشی از پراکندگی گرد و غبار و دوده در جو زمین بود. با استفاده از تخمین سن این گونه پلاتین توانستند پلاتین های مشابه با همان سن را در سنگهای در گرینلند، اوراسیا، آمریکای شمالی، مکزیک و شیلی پیدا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала