قطع انگشت نوزاد متولد شده توسط پرستار +ویدئو

© Fotolia / Massimhokutoنوزاد
نوزاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماجرای قطع شدن انگشت کوچک دست یک نوزاد تازه متولد شده توسط پرستار در بیمارستانی در شهریار بازتاب گسترده‌ای در ایران داشته داست.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی مبنی بر قطع شدن انگشت کوچک دست یک نوزاد تازه متولد شده به دست پرستار در بیمارستانی در شهریار واقع در استان تهران در فضای مجازی منتشر می‌شود که با خشم و واکنش کاربران همراه شده است. فرمانده شهریار با اعلام جزییات حادثه رخ داده در بیمارستان نور این شهرستان گفت: «پرستار عامل این حادثه بوده و تحت تعقیب قرار دارد.»

View this post on Instagram

A post shared by نقطه چين (@noghtechin12) on

فرماندار شهریار در تشریح این رویداد توضیح داد: خانواده‌ای که بنا بوده صاحب فرزندی شود به علت مشکلاتی که برای نوزاد پیش می‌آید به بیمارستان نور مراجعه می‌کند. کادر درمانی مجبور به اعلام ختم حاملگی و انجام زایمان زودرس می‌شود اما خانواده نوزاد پس از تولد اصرار می‌کند که کودک را نمی‌خواهد و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیست. اما کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه متولد شده را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال می‌دهد اما روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه می‌شود؛ که در حین خارج کردن نوزاد که دچار مشکلات قلبی و مغزی نیز است، قیچی دست پرستار به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد می‌گیرد و نیم بند آن را قطع می‌کند. و بلافاصله پس از این حادثه پزشک در بیمارستان حاضر و عمل پیوند بر روی انگشت نوزاد انجام می‌شود. اکنون پیوند با موفقیت انجام شده اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست.

View this post on Instagram

در اتفاقی نادر #انگشت_نوزاد تازه متولد شده در #بیمارستان_فوق_تخصصی نور #شهریار توسط #پرستار با قیچی سهوا بریده شده است. پدر این #نوزاد اظهار داشت: روز چهارم مهرماه فرزندم از اتاق #زایمان به بخش منتقل شد و روز پنجم مهر ماه انگشت کوچک دخترم به اسم «ر. ن» توسط یکی از پرستاران و به دلیل سهل انگاری در اتاق «ان. آی. سی. یو» قطع شده است. وی افزود: ما ۲ الی ۳ ساعت پس از قطع انگشت فرزندم متوجه این حادثه شدیم، اما متاسفانه بیمارستان جراحی نداشت، که بتواند مشکل را حل کند، این اتفاق ساعت یک بعد از ظهر افتاد، اما جراح ساعت ۵ بعد از ظهر آمد و به بنده اعلام کرد، احتمال درست شدن انگشت فرزندم ۵۰ درصد است. پدر این نوزاد گفت: به گفته جراح باید ۷ روز صبر کنیم و پس از ۷ روز اگر انگشت خشک شد و افتاد که مشخص می‌شود، عمل موفقیت آمیز نبوده است و اگر نیفتد عمل موفقیت آمیز بوده است. وی گفت: در حال حاضر نه کسی به ما پاسخگو است و نه اجازه ملاقات فرزندم را به بنده می‌دهند. انتهای پیام/ . . . . . . . . . . . . . . . . . #عمران_شهرسازی #شهرسازی_و_معماری #باستان #باستانشناسی_ایران #باستانی #قرون_وسطی #بازيگر #پرسپولیس_قهرمان #استقلال_تهران #جنگنده #اخلالگران_اقتصادی #بیت_کوین #نه_به_پلاستیک #نه #نه_به_حذف_عادل #نه_به_اجبار #نه_به_جنگ #نه_به_اعدام #نه_به_کشتار_جمعی #نه_به_فقر #نه_به_کودک_همسری #نه_به_تبعیض

A post shared by 🔹پایگاه خبری صدای رشت (@seedayerasht.ir) on

این در حایست که پدر این نوزاد در گفت و گو با برخی رسانه‌ها اعلام کرده است ۲ الی ۳ ساعت پس از قطع انگشت فرزندم متوجه این حادثه شدیم و بیمارستان، جراح نداشت که بتواند مشکل را حل کند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز پیش‌تر اعلام کرد موضوع قطع انگشت کوچک دست نوزاد در بیمارستان شهریار قصور پرستار بوده و در محاکم نظام پزشکی و پرستاری بررسی شده و با آن برخورد می‌شود. دستورالعمل وقایع ناخواسته پزشکی وجود دارد و وقتی گزارش این موارد ارائه می‌شود، جلسه‌ای برگزار شده و توضیحات اخذ می‌شود. رویکرد این جلسه‌ها معمولا پیشگیرانه است تا چنین اتفاقاتی نیفتد، اما در محاکم نظام پزشکی، پرونده کارشناسی شده و اگر قصور شکل گرفته باشد، با آن برخورد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала