روز جهانی قهوه، نوشیدنی پرطرفدار +عکس

© Fotolia / Ferumovمحبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌
محبوبیت کافه بیکینی در آمریکا (‌عکس)‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از مردم جهان مصرف قهوه را در اولین روز از ماه اکتبر که به نام روز جهانی قهوه نام‌گذاری شده است را ترجیح می‌دهند و این روز را جشن می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در میان مردم دنیا است که هز یک به شیوه‌ای خاص آن را درست می‌کنند و در بسیاری از کشورها مردم بر حسب عادت، روز خود را با این نوشیدنی شروع می‌کنند. قهوه دارای کافئین است. این ماده شیمیایی سبب افزایش فعالیت قلب می‌شود و رگ‌های بدن را باز و رگ‌های مغز را تنگ می‌کند. این ماده باعث افزایش تمرکز و فعالیت‌های مکانیکی بدن می‌شود و شخص را برای مدتی طولانی بیدار نگاه می‌دارد. قهوه اما می‌تواند به اعتیاد افراد نیز منجر شود.

View this post on Instagram

A post shared by DW Persian دویچه‌وله‌فارسی (@dw_persian) on

سازمان صلیب سبز که در آلمان وظیفه پیشگیری از بیماری‌ها را به عهده دارد، اعلام کرده که قهوه به هیچ وجه ناسالم نیست و نوشیدن روزانه چهار فنجان قهوه به سلامتی افراد کمک می‌رساند. بر مبنای تحقیقات این سازمان، قهوه احتمال ابتلا به بیماری‌های پارکینسون، آلزایمر و بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

View this post on Instagram

A post shared by تجهیزات آشپزخانه های صنعتی (@jahan_tajhiz) on

از آنجایی که دانه‌های قهوه پس از بو دادن تنها مدت کمی رایحه و عطر خود را حفظ می‌کنند، باید آنها را در پاکت‌هایی محفوظ بسته‌بندی کرد. در چنین صورتی عطر قهوه تا ۴ ماه حفظ می‌شود. باز کردن بسته‌بندی و نگهداری قهوه در قوطی‌های سربسته فلزی چندان مناسب نیست، چرا که این جابجایی سبب می‌شود که دانه‌های قهوه سریع‌تر عطر و بوی خود را از دست بدهند.

View this post on Instagram

A post shared by abbasshakiba1354@gmail.com (@paradox.54) on

یکی از گران‌ترین انواع قهوه در تایلند تولید می‌شود با نام قهوه سیاه "Ivory" دانه‌های این نوع قهوه را فیل‌ها می‌خورند و پس از چندی با مدفوع خود دفع می‌کنند. این دانه‌های قهوه جمع‌آوری شده، سپس برشته و ‌آسیاب می‌شوند.

کاربران بسیاری از علاقه خود به مصرف قهوه و لذت بردن از این نوشیدنی پرطرفدار می‌گویند و اما یکی از مضرات قهوه را عادت کردن به مصرف مداوم آن عنوان می‌کنند. برخی از کاربران نیز از مزیت و برتری چای به قهوه بسیار می‌گویند و چای را هر حالت به قهوه ترجیح می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала