نقص گسترده در هواپیماهای بوئینگ

© Depositphotos.com / Motive56نقص گسترده در هواپیماهای بوئینگ
نقص گسترده در هواپیماهای بوئینگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرواز ممنوع و عدم اجازه پرواز به هواپیماهای 737 از سمت مقامات دولتی آمریکا صادر شد.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به دستور مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا، هواپیمای بوئینگ مدل های 737 به زودی زمین گیر خواهند شد و ممنوع پرواز می شوند. مشکل اصلی در اتصال چنگال بین بدنه و بال ها در هنگام مونتاژ است. در بین منافذ بال ها ذرات بسیار ریزی پیدا شده که در زمان مونتاژ به آن توجه نشده است.

لغو خرید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس توسط عربستان - اسپوتنیک ایران
لغو خرید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس توسط عربستان

بنا به گفته ویکتور سازینین خلبان روسی، اگر هواپیما در هنگام پرواز و بلند شدن کمی فشار بیش از حد را تجربه کند وارد حالت تلاطم و ناپایدار می شود، ممکن است اتصال بین بال و بدنه متلاشی شود و بال به راحتی سقوط کند و فاجعه ای رخ دهد.

بدترین چیز این است که صدور گواهینامه این هواپیما توسط مقامات هواپیمایی فدرال آمریکا انجام نشده است. آنها این اختیار را به تولید کننده واگذار کردند. یعنی خودشان گواهی کردند. اینگونه نباید باشد. باید یک مقام مستقل وجود داشته باشد.

روسیه، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی پیش از سقوط هواپیما در اتیوپی و اندونزی، 737 MAX را در لیست هواپیماهای پرواز ممنوعه منطقه خود قرار دادند؛ در اینجا هیچ لابی از دولت آمریکا درخواست کمک نخواهد کرد، زیرا جان میلیون ها نفر در سراسر جهان در معرض خطر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала