روشی مطمئن برای استعمار از مریخ

© NASA . JPL-Caltech/MSSS روشی مطمئن برای استعمار از مریخ
روشی مطمئن برای استعمار از مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران راهی تازه برای استفاده از مریخ یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Science Alert، دانشمندان دانشگاه جنوب شرقی نوا در ایالات متحده بر این باورند که اولین استعمارگران در مریخ باید میکروب ها، ویروس ها و قارچ ها قبل از ساکن شدن انسان ها در کره زمین باشند.

مریخ - اسپوتنیک ایران
پدیده‌ای عجیب در مریخ + عکس

براساس این انتشار، ایده اسکان مریخ با میکروارگانیسم ها مغایرت با قوانین و اصول دیرینه دارد، اصولی که اجازه آلودگی کره زمین را نمی دهد.
قبل از اینکه تجهیزات به فضا ارسال شوند، باید تحت ضدعفونی قرار بگیرند تا محیط مورد مطالعه را به شکل اصلی خود نگهداری شود و دست نخورده باقی بماند.
ظهور میکروب های زمینی در مریخ باعث اختلال در جستجوی آثار و نشانه های زندگی باستانی خواهد شد.

دانشمندان معتقدند که راه اندازی فرآیندهای زمینی سازی روی سیاره سرخ با کمک میکروارگانیسم ها امری اجتناب ناپذیر است و بدون آلودگی عمدی استعمار مریخ غیرممکن خواهد بود. به عنوان اولین استعمارگران اکستراموفیل ها مناسب هستند؛ موجودات تک سلولی، قادر به زنده ماندن در شرایط بسیار سخت زیست محیطی هستند. با این حال، محققان نمی دانند کدام ارگانیسم ها برای این ماده مناسب هستند و برعکس آسیبی به تجسس سازنده نخواهند زد.

استفاده از باکتری ها و سایر موجودات زنده بدوی با این واقعیت توضیح داده می شود که آنها تغییر ساختار جو و تسکین سیاره را آغاز می کنند و آن را برای شهرک های انسانی مناسب تر می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала