بیماری پیسی الهام بخش ساخت عروسک‌های ژوآ +عکس

© Fotolia / Arunas Gabalisاحتمال ممنوعیت عروسک های باربی در روسیه به خاطر تاثیرشان بر روان کودکان
احتمال ممنوعیت عروسک های باربی در روسیه به خاطر تاثیرشان بر روان کودکان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلاقیت عروسک‌ساز برزیلی در ساخت عروسک‌های متفاوت و ویژه که هر یک دچار بیماری خاصی هستند، مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ژوآ استانگانلی عروسک‌ساز اهل برزیل دچار اختلال پوستی "ویتیلیگو" یا به اصطلاح "پیسی" است. اما این اختلال نه تنها هیچگاه زندگی شخصی‌اش را تحت تأثیر قرار نداده است، بلکه دستمایه کاری خلاقانه‌ای شده است تا کسانی که مثل او دچار این بیماری هستند، به ویژه کودکان، احساس تنهایی و گوشه‌گیری نکنند، به دلیل اینکه بسیاری از مبتلایان با احساس طردشدگی از سوی جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند. او به بخش خبری دویچه‌وله می‌گوید: «من فقط می‌خواستم عروسکی را که قیافه‌ای شبیه به خودم دارد، برای نوه‌ام درست کنم. آن موقع اصلا نمی‌دانستم که این قدم کوچک به یک پروژه بزرگتر تبدیل خواهد شد.»

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

عروسک‌های ژوآ به چنان محبوبیتی دست یافته‌اند که او سفارش‌های متعددی برای ساختن عروسک‌های دیگر دریافت کرده است؛ عروسک‌هایی که به نوعی همه اعضای یک جامعه را نمایندگی می‌کنند: عروسک نشسته بر روی ویلچر، عروسک همراه با عصا یا عروسک‌هایی که موهایشان را در شیمی‌درمانی از دست داده‌اند. هدف ژوآ این است که تا جایی که ممکن است با عروسک‌هایش به این افراد کمک کند و به دیگران نشان دهد که "بنی آدم اعضای یکدیگرند" و همه "در آفرینش ز یک گوهرند".

View this post on Instagram

A post shared by DW Persian دویچه‌وله‌فارسی (@dw_persian) on

کاربران بسیاری ایده و هنر این عروسک‌ساز خلاق برزیلی را تحسین برانگیز می‌دانند و با بیان اینکه، این ما هستیم که زندگی را زیبا می‌کنیم، معتقدند انسان‌ها خود باید دنیا و زندگی را برای خود زیبا و ساده رقم بزنند. جمعی از کاربران نیز معتقدند این اتفاق تاثیر زیادی بر روی دیدگاه کودکان بیمار و اطرفیان آنها خواهد داشت تا آنها به خود و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص نگاه دیگر داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала