کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه

CC0 / Pixabay / کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل   از ایسنا، فوائد متعدد مصرف قهوه برای سلامتی تایید شده و براساس مطالعات جدید کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا یکی دیگر از آن‌هاست.

گروهی از محققان در دانمارک مطالعه‌ای دو بخشی انجام دادند. در بخش نخست ۱۰۴ هزار و ۴۹۳ زن و مرد برای مدت زمان هشت سال تحت کنترل قرار گرفتند.

آنان اطلاعاتی را در مورد میزان مصرف قهوه شرکت‌کنندگان در این مطالعه در نظر گرفتند. همچنین مشخص شد در این بازه زمانی ۲۲۳۳ نفر به سنگ کیسه صفرا دچار بوده‌اند.

محققان دریافتند به ازای هر فنجان قهوه اضافه‌ای که در طول روز مصرف می‌شود احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا حدود سه درصد کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در مقایسه با افرادی که مصرف نوشیدنی قهوه نداشتند، مصرف این نوشیدنی با کاهش هفت تا ۲۳ درصدی کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا مرتبط است.

همچنین محققان مشاهده کردند افراد دارای دو متغیر ژنتیکی که با دریافت کافئین ارتباط دارد به ازای مصرف هر فنجان قهوه اضافه در طول روز ۱۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

این محققان با بیان اینکه نتایج مطالعات متعددی حاکی از تشدید خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا با افزایش چاقی است، خاطر نشان کرده‌اند که مصرف قهوه خطرناک نیست و می‌تواند در پیشگیری از این بیماری مفید باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала