نشانه های روشن از عوامل حمله قلبی زودرس

CC0 / Pixabay / نشانه های روشن از عوامل حمله قلبی زودرس
نشانه های روشن از عوامل حمله قلبی زودرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که اضافه وزن آقایان در سنین نوجوانی، احتمال حمله قلبی قبل از65 سالگی را افزابش می دهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انجمن قلب و عروق اروپا، دانشمند دانشگاه یوتبری سوئد اعلام کرد: "به عنوان مثال، افزایش شاخص توده بدنی (BMI) از 27.5 به 29.9 کیلوگرم در هر متر مربع با افزایش 2.64 برابری و افزایش BMI از 30 به 34.9 کیلوگرم در هر متر مربع با افزایش 3.05 برابری احتمال حمله قلبی همراه است."

بر اساس تحقات انجام شده، تقریبا 1.7 میلیون نوجوان متولد بین سالهای 1950 و 1987، که با گذراندن معاینه پزشکی در 18 سالگی  در خدمت سربازی اجباری ثبت نام کرده اند، در مطالعه حاضر شرکت کردند. پس از آن، این مردان از سال 1969 تا 2016 مورد بررسی قرار گرفتند که در طی آن 22.4 هزار حمله قلبی ثبت شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط، حمله قلب در سن 50 سالگی رخ داده است.

به گفته این دانشمند: " نتیجه گیری ما در مورد رابطه BMI در نوجوانان و حمله قلبی در بزرگسالی، یافته های قبلی ما در مورد نارسایی قلبی را تأیید می کند. از آنجا كه شيوع اضافه وزن و چاقي در بين جوانان همچنان رو به افزايش است، در آينده ممكن است شاهد ميزان بالاتری از حملات قلبي و سكته مغزي باشیم. به همین دلیل، والدین، مدارس و سیاستمداران برای متوقف کردن بیماری همه گیر چاقی در بین کودکان و جوانان باید به اقدامات فوری دست بزنند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала