آیا ازدواج در ماه های عزاداری امکان دارد +ویدئو، عکس

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا در ماه های محرم و صفر می توان ازدواج کرد؟

به گزارش اسپوتنیک، در ایران، ماه های محرم و صفر ازدواج و عروسی به حداقل خود می رسد و می توان گفت ماه های تعطیلی ازدواج ایرانیان است.
گفته شده است که در این دو ماه ثبت ازدواج به یک سوم خود می رسد چرا که ایرانیان ازدواج را در این دو ماه خوش یمن نمی دانند و آن را مختص عزا و سوگواری تلقی می کنند.

View this post on Instagram

A post shared by روح الله رمضانی (@roholah313) on

بعضی از روحانیون مانند حجه الاسلام قرائنی مخالف این تفکر هستند و معتقدند که نباید در ازدواج را در این ماه ها بست و آن را تعطیل کرد. او معتقد است که یکی از غل و زنجیرها در مسیر ازدواج ماه های محرم و صفر است.

View this post on Instagram

A post shared by Dadrah (@dadrah.ir) on


نظر مراجع تقلید نیز این است که ثبت ازدواج و عقد در این دو ماه بلامانع است و هر نوع مراسم شادی که در آن رقص و آواز وجود دارد که باعث هتک حرمت به اهل بیت می شود جایز نیست. به گفته آنان جایز نیست که مردم عقد و ازدواج خود را بدین سبب به تاخیر بیندازند.
بسیاری از کاربران از این مطلب استقبال کرده و معتقدند که ازدواج و دوری از گناه در هر ماهی سبب برکت است و نباید جلوی آن را گرفت. اما در مقابل عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که عقد و ازدواج بدون شادی معنا ندارد و ترجیح می دهند در زمانی این کار صورت گیرد که بتوان شادی و پایکوبی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала