تصادفات در شهریور بیشتر خواهد بود +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تصادفات در ایران
تصادفات در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمار تصادفات از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور ایران حاکی از آن است که بیشترین تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به فصل تابستان و افزایش حجم سفرها در ماه آخر تعطیلات، تردد خودروها در جاده‌ها بیشتر می‌شود و بیشترین آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در شهریور ماه رخ می‌دهد.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

بر اساس آمارهای موجود سازمان پزشکی قانونی ایران، در میان ماه‌های شهریور ۱۰ سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۸۹ با ۲۴۴۹ نفر و کمترین آن در سال ۱۳۹۵ با ۱۷۱۱ نفر گزارش شده است. بر اساس این آمار شاهد کاهش تقریبی تلفات حوادث رانندگی در شهریور بودیم؛ اما این آمار طی دو سال اخیر با افزایش مواجه بوده و رقم تلفات در شهریور ماه ۱۳۹۷ به ۱۸۶۳ نفر رسیده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور ماه ۶۰ نفر می‌باشد که این تعداد از ایام نوروز نیز بیشتر است.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) on

این آمارها نشان می‌دهد فصل تابستان و به ویژه شهریور ماه پرتصادف‌ترین و به دنبال آن پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در ۱۰ سال گذشته ثابت بوده است. این ماه همواره رقم قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال است.

View this post on Instagram

A post shared by Type3 | تيپ٣ (@type3.car) on

کاربران بسیاری نامناسب بودن جاده‌ها و ایمنی پایین خودروهای تولید داخل ایران را اصلی‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای می‌دانند. آنها بیشترین تلفات را مربوط به خودروی پراید عنوان می‌کنند و از کیفیت پایین خودروهای داخلی گلایه دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала