صندوق خبرساز پژو ۲۰۶ +عکس

© © Photo: East Newsرونمایی از خودروی پژو قدرتمند سه موتوره + عکس
رونمایی از خودروی پژو قدرتمند سه موتوره + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶!

به گزارش اسپوتنیک، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان کرده است که طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

A post shared by شایدسربازجان برکف ولایت (@sarbaz.velayat.1) on

وی با اشاره به تهیه گزارش مربوط به صنعت خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ گفته است که در جریان تهیه این گزارش آنچه که برای من اثبات شده فساد کلان و عدم نظارت بر خودروسازی و تبدیل خودروسازان به یک مافیای قدرتمند است. یکی از مواردی که ما در این گزارش به آن رسیدیم و من چند بار این موضوع را ناباورانه مطالعه کردم هزینه سنگین طراحی صندوق خودروی پژو ۲۰۶ است. همان‌ طور که می‌دانید پژو ۲۰۶ ساخت فرانسه و طراحی شده در فرانسه است و در ایران تنها یک صندوق به آن اضافه شده و تبدیل به پژو SD شده است.

View this post on Instagram

A post shared by @aram.538 on

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اسناد فقط بابت طراحی صندوق پژو ۲۰۶، ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد.

View this post on Instagram

A post shared by 🔵آخرين خبر ٥٩٨ (@598.ir_2) on

بسیاری از کاربران معتقدند که این حرکت پس از یک دهه اصلا با منطق سازگار نیست. عده ای دیگر از کاربران معتقدند که در زمان های گذشته مغولها ایران رو اینگونه غارت نکردند!
عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که درست است که برای ما یه صندوق معمولی است اما برای بعضی از افراد نان دانی بوده است و درواقع جانانی بوده ما صندوق نگاهش میکردیم.
بسیاری از کاربران معتقدند که با این هزینه می شد کارهای بسیار بزرگی در زمینه صنعت خودروسازی در ایران کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала