صید ماهی‌های کپور با شوک الکتریکی +ویدئو

© East News / Media Drum World/Erez Maronماهی یخ زده در آبهای ایسلند
ماهی یخ زده در آبهای ایسلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صیادان آمریکایی با بیهوشی موقت ماهی‌ها از طریق اتصال جریان برق توسط قایق‌های شوک دهنده به آب، ماهی‌های کپور را برای کنترل جمعیت صید می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی کوتاه از صید ماهی‌ها توسط صیادان در ایالت کنتاکی آمریکا با قایق‌های شوک دهنده در فضای مجازی منتشر شده است که با وارد کردن شوک الکتریکی به ماهی‌های کپور آسیایی در رودخانه کامبرلند و پشت سد بارکلی ماهی‌ها برای مدتی بیهوش شده و بدون حرکت بر روی آب می‌مانند و به راحتی جمع‌آوری می‌شوند. این ماهی‌ها از خانواده کپور ماهیان چینی و با نام کپور نقره‌ای یا فیتوفاگ شناخته می‌شوند که در بسیاری از مناطق به صورت گونه مهاجم درآمده و باعث خسارت به محیط زیست می‌شوند.

View this post on Instagram

A post shared by euronews persian (@euronews_persian) on

ازدیاد جمعیت ماهی‌های کپور آسیایی از معضلات اداره ماهی‌گیری و منابع حیات وحش ایالت کنتاکی آمریکا می‌باشد و به همین دلیل برای کنترل جمعیت این‌گونه ماهی‌ها از قایق‌های ویژه شوک الکتریکی استفاده می‌کند اما این موضوع با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by نقطه چین (@noghtechin12) on

عده‌ای از کاربران این اقدام را حساب شده می‌دانند و عقیده دارند برای صید و جلوگیری از تولیدمثل این نوع ماهی‌ها در پشت سدها که غالبا همه‌چیزخوار هستند و حتی به تجهیزات و دستگاه‌ها و بدنه سدها نیز آسیب می‌زنند، راه حل منطقی می‌باشد. اما گروهی از کاربران این روش را که منجر به از بین رفتن هزاران تخم ماهی می‌شود را غیرانسانی و وحشیانه می‌دانند. در این میان کاربرانی نیز بر این باورند که چندان فرقی ندارد ماهی‌ها به چه روشی صید شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала