جنجال مجموعه شعر لیلا اوتادی در فضای مجازی +عکس

© Fotolia / Chekunov Alexandrدفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت
دفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار شعر‌هایی از مجموعه شعر لیلا اوتادی در صفحات اجتماعی با انتقاد شدید کاربران از محتوی این اشعار، همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار شعرهایی از نخستین کتاب شعر لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون با نام "در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست"، در صفحات اجتماعی با واکنش کاربران روبرو شده است. این مجموعه شعر شامل ۳۵ قطعه شعر سپید و در ۷۶ صفحه منتشر شده است و با وجود اینکه اولین دفتر شعر خانم اوتادی به حساب می‌آید به صورت دو زبانه فارسی انگلیسی، با ترجمه خانم یاس گل‌خدابنده‌لو به چاپ رسیده است.

View this post on Instagram

A post shared by عصرِtv (@asretv) on

خانم اوتادی از هفده سالگی سرودن شعر را آغاز کرده است و گزیده‌ای از آن را در این دفتر شعر با تصویرگری ایلیا تهمتنی در زمستان ۱۳۹۳ توسط انتشارات مروارید به چاپ رسانده است.

کاربران بسیاری به این اتفاق واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند در حالی‌که با کتاب آشپزی صابر ابر، ترجمه اشکان خطیبی، خوانندگی محمدرضا گلزار، نمایشگاه نقاشی خانم میلانی و خبر کارگردانی خانم سحر قریشی کنار نیامده‌ بودیم، دل‌نوشته‌های خانم اوتادی را در چاپ چندم و کاغذهای شکیل می‌بینیم؛ آنها معتقدند در ایران اگر شخصی از نظر مالی تامین باشد می‌تواند بازیگر، خواننده، هنرمند و شاعر شود.

View this post on Instagram

A post shared by مجلّه‌ی دال (@daal_mag) on

عده‌ای از کاربران عقیده دارند بازیگران از شهرت خود سوءاستفاده می‌کنند و یقین دارند اگر مجموعه شعر برای کسی به جز خانم اوتادی بود هرگز چاپ نمی‌شد. همچنین عنوان می‌کنند این اشعار علاوه بر اینکه بی‌محتوی می‌باشند، هیچ یک از خصوصیات شعر را ندارد و تنها جملات در قالب شعر تزئین شده و سبک جدیدی همچون شعر سپید را به خود گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی برترین‌ها (@bartarinha_news) on

جمعی از کاربران نیز کاملا با نگاه طنز به مجموعه اشعار خانم اوتادی نگاه می‌کنند و پایان باز اشعار را نامفهوم می‌دانند. آنها معتقدند همه شاعر هستند و همانند این اشعار را با معجزه ضمیر و اینتر می‌توان سرود.

View this post on Instagram

A post shared by leilaotadii(ليلا اوتادي) (@leilaotadii) on

تعداد محدودی از کاربران نیز بیان می‌کنند با نگاه غیر‌مغرضانه از خواندن اشعار خانم اوتادی بسیار لذت برده‌اند و این شعرها را غیرمعمول نمی‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала